تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: ماه رمضان از ارزش‌های مهمی برخوردار است که کسب تقوا یکی از مهمترین ارزش‌ها محسوب می‌شود.
Image result for ‫عید فطر‬‎
وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید روزه را بر شما واجب کردیم تا تقوا پیشه کنید بنابراین مسلمانان پس از یک سال با ارزیابی اعمال و رفتار خود در ماه رمضان به سوی خدا برمی‌گردند.
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انسان‌ها با روزه‌داری و توجه به دستورات دینی تقوا را در خود تقویت می‌کنند گفت: انسان‌ها باید درجات تقوا را افزایش دهند و به خودداری و مواجهه باگناه بپردازند.
وی عنوان کرد: مسئله دوم در بحث روزه اهمیت قرآن است بنابراین برگشت به قرآن و توجه به دستورات قرآن مهم است و در پایان ماه رمضان مسلمانان باید با قرائت قرآن نگاه جدیدی به دستورات دینی پیدا کنند.
جعفری فراهانی یادآور شد: مسلمانان با قرائت قرآن از دستورات خداوند در بخش‌های مختلف مانند خودشناسی، پیامبر شناسی، امام‌شناسی و تاریخی الگوبرداری می‌کنند که دستاورد مهمی است که از ماه رمضان دریافت می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت عید سعید فطر گفت: در این عید مسلمانان پس از یک ماه تمرین روزه‌داری و خودداری از گناهانی مانند غیبت، تهمت و نگاه به نامحرم، غفلت نسبت به دستورات دینی، پرداختن به اقامه نماز، مسئله روزه و حج می‌توانند خود را ارزیابی کنند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر افراد پس از طی این مراحل می‌توانند عید و جشن برگزار کنند و در قنوت نماز عید فطر نیز ذکر شده که این عید برای محمد (ص) و آل محمد قرار داده شده بنابراین این عید توجه مجدد به اهل بیت (ع) است که ارزش و برکت بزرگی محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: بخش مهمی از جهان اسلام یعنی اهل سنت از توجه، شناخت و اهمیت اهل بیت (ع) در معارف دینی غافل هستند.
جعفری فراهانی با بیان اینکه مسلمانان سراسر جهان در عید فطر باید به اهل بیت (ع) توجه کنند گفت: این امر در بین اهل سنت وجود ندارد، ولی در معارف پیروان اهل بیت (ع) و شیعیان اثنی عشری این توجه وجود دارد و به تجدید پیمان و عهد با اهل بیت (ع) می‌پردازند و ارادت و تقرب به آن‌ها دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) اجر پیامبری خود را در تقرب به اهل بیت (ع) قرار داده‌اند بنابراین مسلمانان باید مودت به اهل بیت (ع) داشته باشند.
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مسلمانان با اقامه نماز متحد شوند گفت: مسلمانان در اقامه نماز عید وحدت کلمه دارند بنابراین جمعیت بی‌نظیری در عید فطر جمع می‌شوند که خوف دشمنان را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها که با معارف دینی و قرآن مخالف هستند با مشاهده مسلمانان وحشت‌زده می‌شوند.
جعفری فراهانی یادآور شد: اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند با اتحاد خود می‌توانند از جمعیت مسلمانان فلسطین حمایت کنند که دشمنان از این امر هراس دارند.
لینک اصلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۴۶
عباس جعفری (فراهانی)

روز عید سعید فطر زمان آشکار شدن آثار اعمال ماه رمضان و اعطای پاداش عبادت‌های آن است،  بنابراین کسی که به خوبی از خداوند متعال در شب عید مراقبت کند، کوتاهی‌‏های خود را در ماه رمضان، در شب فطر جبران نماید و خود را برای عید آماده کند و از بندگان صالح خدا شود، امید است همانگونه که خدای متعال آنان را در روز عید قبول می‏‌کند، او را نیز پذیرفته، و او را از الطاف خاص خودم محروم نکند.

عید سعید فطر مبارک

به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر به بیان آداب عبادات شب و روز این عید سعید از کتاب «المراقبات» آیت‌الله میرزا جواد ملکی تبریزی می‌پردازیم:

از امام سجاد(ع) روایت شده است که به فرزندانش در مورد این شب سفارش کرده و می‌‏فرمود: «این شب کمتر از آن شب نیست.» منظور حضرت (ع) شب قدر بود. با این کلام تصریح می‏‌کند که شب فطر کمتر از شب قدر نیست.

بنابراین لازم است عمل کننده در این شب بیش از شب قدر جدیت نماید. زیرا این شب علاوه بر این که به این جهت شرافت دارد وقت پاداش و آخر کار نیز بوده و بهمین جهت احتیاج به جدیت زیاد دارد.

اعمال شب عید فطر

-مهم‌ترین کارها در این شب بعد از جستجوی ماه و دیدن آن، خواندن دعایی است که هنگام دیدن ماه خوانده می‌‏شود و در صحیفه سجادیه آمده است و نیز سلام و تضرع کامل به نگهبان شبش که از معصومین(ع) است و توسل به آنان جهت جدیت ایشان در اصلاح اعمال این ماه او.

-غسل به هنگام غروب.

-بعد از نوافل مغرب در حالی که دست‌های خود را بلند کرده است بگوید: «یا ذا المنّ و الطّول، یا مصطفی محمّد و ناصره، صلّ علی‏ محمّد و آل محمّد، و اغفر لی کلّ ذنب احصیته، و هو عندک فی کتاب مبین»، آنگاه سجده کرده و صد بار در سجده بگوید: «اتوب إلی اللّه»، سپس حاجت خود را بخواهد که اگر خدا بخواهد برآورده می‏‌گردد.

- بعد از نماز مغرب، عشا، صبح و عید این تکبیر را بگوید: «اللّه اکبر لا اله الا اللّه و اللّه اکبر و للّه الحمد اللّه اکبر و الحمد للّه علی ما هدانا»،‌ بهتر است این تکبیر را در پی این نمازها ترک نکند.

-مستحب است بعد از نماز مغرب و عشا دو رکعت بجا آورده در رکعت اول بعد از سوره فاتحه 100 بار سوره اخلاص و در رکعت دوم بعد از سوره فاتحه یک بار سوره اخلاص بخواند. آنگاه قنوت خوانده، به رکوع رود، سجده کند و سلام بدهد. آنگاه سجده کرده و در سجده صد بار بگوید: «أتوب إلی اللّه»

از امیر المؤمنین(ع) روایت شده است که فرمودند: «قسم به کسی که جانم بدست اوست کسی این عمل را انجام نمی‏دهد و چیزی از خدا نمی‏خواهد مگر این که خداوند به او اعطا می‏‌کند گرچه گناهان او به عدد شن‌های «عالج» باشد و اگر حال عبادت دارد عمل بعد را نیز انجام بدهد.

-دو رکعت نماز که در رکعت اول هزار بار و در رکعت دوم یک بار«قل هو اللّه احد» خوانده و بعد از سلام دادن سجده کرده و در سجده‌‏اش صد بار بگوید: «أتوب إلی اللّه»، سپس بگوید:«یا ذا المنّ و الجود یا ذا المنّ و الطّول یا مصطفی محمّد صلّ علی محمّد و آل محمّد. و حاجات خود را بگوید» و بعد دعایی را که در اقبال روایت شده است بخواند. کسی که چنین کند، حاجت او برآورده می‌‏گردد، اگر برای این عمل نشاط ندارد عمل بعد را انجام دهد.

- 10 رکعت نماز بجا آورده، و در هر رکعت یک بار حمد و 10 بار سوره اخلاص خوانده و بجای ذکر رکوع و سجود 10 بار بگوید: «سبحان اللّه و الحمد للّه و لا اله الا اللّه و اللّه اکبر» و بعد از پایان آن هزار بار استغفار نموده و در سجده شکر بگوید: «یا حیّ یا قیّوم یا ذا الجلال و الاکرام یا رحمن الدنیا و الآخرة و رحیمهما یا ارحم الرحمین یا اله الاوّلین و الآخرین، اغفر لی ذنوبی و تقبّل صومی و صلاتی»، اگر این هم برای او سخت است عمل بعد از انجام بدهد.

- 14 رکعت نماز، که در هر رکعت یک بار «فاتحة الکتاب» و «آیة الکرسی» و سه بار«قل هو اللّه احد» می‏‌خواند و اگر برای این هم، حال ندارد، عمل بعد را انجام دهد.

- 6 رکعت نماز، که در هر رکعت پنج بار «قل هو اللّه احد» می‌‏خواند.

- خارج نمودن فطریه،‌ در روایت آمده است: «اگر فطریه خارج نشود، روزه رد خواهد شد» و «فطریه نقص زکات مال را از بین می‏‌برد. روزه با آن کامل شده و مانند صلوات فرستادن بر پیامبر در نماز است و همانگونه که کسی در نمازش بر پیامبر صلوات نفرستد، نماز ندارد، همانگونه هم کسی که عمدا آن را ترک کند روزه ندارد».

-از مهمترین اعمال این شب زیارت امام حسین(ع) است.

اعمال روز عید فطر

- غسل تأکید شده است،‌ غسل خود را با «بسم اللّه» شروع کرده و بعد از انجام آن بگوید: «اللّهم اجعله کفّارة لذنوبی، و طهّر دینی، و اذهب عنّی الدّرن» خدایا این را کفاره گناهانم قرار ده، دینم را پاک گردان و پلیدی‌ها را در من از بین ببر. آنگاه نماز صبح را آنگونه که شایسته است بجا آورده و سپس خدا را شکر نموده و دعایی را که از شیخ بزرگ محمد العمری نقل شده بخواند.

-اندوه به خاطر غیبت امام زمان(عج) و دعا برای فرج او و خواندن دعای ندبه.

- قبل از خروج از منزل به نیت انجام دستور خداوند (نماز عید)، با یک یا چند دانه خرما افطار کرده و دعایی را که در این مورد رسیده است بخواند.

-در نماز عید، تکبیر اهمیت زیادی دارد. به همین جهت باید برای به دست آوردن روح تکبیر تلاش کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۳
عباس جعفری (فراهانی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۷
عباس جعفری (فراهانی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۵
عباس جعفری (فراهانی)

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت مولی الموحدین حضرت امام امیر المومنین(ع) به پیشگاه ولی الله الأعظم(عج) و عموم شیعیان و علاقه مندان آن امام مظلوم، با اشاره به اینکه وهابیت، فضایل امیر مومنان(ع) را زیر سوال می برد، اظهار کرد: اساساً وهابیت(که سردمدار و رهبر فکری آنها ابن تیمیه و پس از آن پیرو او محمد بن عبدالوهاب است)، تمام فرقه های اسلامی به ویژه شیعیان را کافِر، مرتد و خارج از دین دانسته و تنها خود را مسلمان می دانند و بر همین پایه هر فرد مخالفی را واجب القتل و هر نوع فکر و اندیشه مخالف را سرکوب می کنند!.


نماهنگ تاثیرگذار به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)

وی ادامه داد: این جریان تکفیری تندرو  به هر بخش از اعتقادات شیعه، شبهه ای وارد کرده و بهانه جویی می کنند که از جمله آن می توان به فضایل و جایگاه اهل بیت(ع) در این باره اشاره کرد. ما شیعیان و پیروان اهل بیت(ع)، معتقدیم امامان معصوم(ع) جانشینان پیامبر اکرم(ص) هستند و همان علم لدنی و دانشی که خداوند در اختیار پیامبرش قرار داده به جانشینان ایشان از حضرت امام علی(ع) تا امام عصر(عج) نیز عطا فرموده است اما وهابیت این مساله را نمی پذیرند و آن را خلاف مبانی دینی و قرآنی خود می دانند.
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اما با تورّق تاریخ و تامّل در منابع شیعه و اهل سنت می توان به خوبی دریافت که حضرت علی(ع) از چنان فضایلی برخوردار بود که نشان می دهد، ادعای وهابیت در خصوص حضرت از سر عناد، دشمنی و کینه ورزی است.
وی ابراز کرد: در این خصوص تاریخ گواهی می دهد، نخستین فردی که به پیامبر(ص) ایمان آورد و پشت سر ایشان نماز خواند و در ماجراهای مکه و مدینه و جنگ های مختلف در کنار حضرت حضور داشت، حضرت امام علی(ع) بود و این بر کسی پوشیده نیست بلکه از فضایل آن بزرگوار محسوب می شود.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال در منابع روائی اهل سنت آمده است؛ أخبرنا الفضل بن سهل قال حدثنی عفان بن مسلم قال حدثنا أبو عوانة عن عثمان بن المغیرة عن أبی صادق عن ربیعة بن ناجد أن رجلا قال لعلیّ[ع] یا أمیر المؤمنین، لم ورثت بن عمک دون عمک؟ قال : «جمع رسول الله صلّى الله علیه [وآله] وسلم أو قال دعا رسول الله صلّى الله علیه [وآله] وسلم بنی عبد المطّلب فصنع لهم مدا من طعام قال فأکلوا حتى شبعوا وبقی الطعام کما هو کأنه لم یمس ثم دعا بغَمر فشربوا حتى رُووا وبقی الشراب کأنه لم یُمس أو لم یَشرب. فقال یا بنی عبدالمطّلب إنی بُعثت إلیکم بخاصة وإلى الناس بعامة وقد رأیتم من هذه الآیة ما قد رأیتم، فأیکم یبایعنی على أن یکون أخی وصاحبی ووارثی فلم یقم إلیه أحد فقمت إلیه وکنت أصغرالقوم، فقال: اجلس، ثم قال: ثلاث مرات کل ذلک أقوم إلیه فیقول اجلس حتى کان فی الثالثة، ضرب بیده على یدی، ثم قال: أنت أخی وصاحبی و وارثی و وزیری، فبذلک وَرِثت بن عمّی دون عمی»؛ [سنن نسائی صفحه 125 جلد پنجم] . همان طور که در این روایت مشاهده می کنیم، پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را برادر و وارث و وزیر و جانشین خود معرفی می کنند که این مطلب قابل انکار نیست.

حجت الاسلام جعفری فراهانی بیان کرد: همچنین در کتاب روایت شده است: حدثنا عبد الله قال: حدثنی أبی، قثنا زید بن الحباب قال: حدثنی حسین بن واقد قال: حدثنی مطر الوراق، عن قتادة، عن سعید بن المسیب، أن رسول الله صلى الله علیه [وآله] وسلم آخى بین أصحابه، فبقی رسول الله صلى الله علیه [وآله] وسلم وأبو بکر وعمر وعلی، فآخى بین أبی بکر وعمر ، وقال لعلی:«أنت أخی وأنا أخوک»؛ [فضائل الصحابة جلد دوم صفحه 497]. رسول خدا(ص) بین اصحاب خود، برادری ایجاد کردند و تنها ابوبکر، عمر و علی بن ابی طالب باقی ماندند. رسول خدا(ص) بین عمر و ابوبکر برادری ایجاد کردند و به علی بن ابی طالب(ع) فرمودند:« تو برادر من هستی و من برادر تو».
وی با اظهار اینکه از این دست روایات در بین منابع اهل سنت کم نیست و لذا وهابیت نمی تواند فضائل این شخصیت درخشان تاریخی را انکار کند، عنوان کرد: سابقه این دشمنی به خوارج نهروان (مارقین) باز می گردد و در واقع وهابیت تکفیری نیز پیرو همان فرقه افرادی و گمراهی هستند که به ظواهر دین اکتفا کرده و علی بن ابی طالب(ع) که قران ناطق بود را کنار گذاشتند و او را منحرف از دین شمردند و با تهدید و خشونت در جریان جنگ صفّین از حضرت، خواستند تا پیشنهاد حَکمیّت [که توطئه ای از سوی بنی امیه(معاویه) بود] را بپذیرد و با این اقدام خود اختلاف و جنگ و درگیری و دشمنی در میان مسلمانان به وجود آوردند. 
این کارشناس فرق و ادیان و مذاهب اسلامی یادآور شد: این در حالی بود که پیامبر بزرگوار(ص) بارها برای علی(ع) صفات نیکو بر شمرده و فرموده بودند: «عَلِیّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیّ» یا اینکه «أنا مدینة العِلم وعلیٌ بابُها» و تمامی منابع اهل سنت این مطالب را تایید می کنند. اما وهابیت که ادامه دهنده راه خوارج و بنی امیه هستند دست از بهانه تراشی و لجاجت بر نمی دارند و حداقل به منابع خود نیز پای بند نیستند!.
ایشان در پایان اظهار کرد: هم اکنون هم می بینیم که تکفیری های افراطی و پیروان وهابیت و سلفیت به اسم اسلام و با شعار مقدس «لا اله الاّ الله» و با حماقت خود و با حمایت استکبار جهانی خون مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را در سوریه و عراق می ریزند و به نوامیس آنها هم تجاوز می کنند. اُفّ و نفرین  بر رهبران این جریان ها و عوامل این نوع رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی!.  به امید پیروزی حق بر باطل.

لینک ها و مطالب مرتبط

https://shafaqna.com/persian/services/dialogue/item/80658*

http://www.monazereh.ir/vb-5833.htm*

https://www.aparat.com/v/z1fIZ/%D9%84%D8%*

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۸
عباس جعفری (فراهانی)

سرزمین فلسطین تاریخ پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته؛ از نبردهای اسطوره‌ای دوران پیامبرانی چون سلیمان و داوود و جنگ‌های صلیبی؛ از جنگ های دوران عثمانی و اشغال توسط بریتانیا تا خروج بریتانیا و اشغال توسط صهیونیست ها. در همین راستا، این ویدیوی متفاوت و دقیق رو ببینید که روند شکل گیری موقعیت فعلی فلسطین و روند اشغال خاک این کشور توسط رژیم اشغالگر قدس به تصویر کشیده شده است.

Image result for ‫فلسطین‬‎

Image result for ‫فلسطین‬‎

http://www.tabnak.ir/fa/news/706179/%DA%86

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۶
عباس جعفری (فراهانی)
تصاویری از سرزمین فلسطین در دوران استعمار بریتانیا که بیانگر چگونگی روند مهاجرت و ساخت و ساز یهودیان در این دوره است. این گزارش که متعلق به سیستم پروپگاندای بریتانیا است سعی دارد نقشی مثبت برای مهاجرت یهودیان اروپایی تصویر کند و آن را لازمه پیشرفت و ترقی منطقه تحت استعمار خود معرفی کند. هرچه باشد مهاجرت و شهرسازی گسترده اتباع بیگانه در یک خاک حرکتی نیست که بتوان به سادگی توجیه کرد، البته با گذر زمان و روشن شدن هدف اصلی این مهاجرت‌های گسترده نگاه دوباره به این گزارش خالی از لطف نیست و نشان می‌دهد که دروغ‌های رسانه‌ای هرچند در کوتاه مدت بتوانند القای به باطل کنند در طولانی مدت حقیقت به صورت غیرقابل اجتناب از پشت پرده دروغ بیرون خواهد آمد.
Image result for ‫فلسطین‬‎
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۱
عباس جعفری (فراهانی)

به مناسبت سال روز عروج ملکوتی «روح خدا»

چهاردهم خرداد 1368

یکی از ویژگی‌های مهم حاکمان جامعه  دینی و همچنین علمای دین، ساده زیستی و تعلق خاطر نداشتن به مادیات دنیا است. البته زهد به معنای فقر و نداری نیست بلکه شاخصه اصلی آن عدم دلبستگی و تعلق خاطر است. ولی به هر حال ساده زیستی و دور بودن از زندگی تجملاتی و اشرافی لازمه زندگی عالم دینی است.

امام خمینی

علمای باتقوا و پرهیزکار شیعه در طول تاریخ این رویه را پیش گرفته و با این منش زندگی کرده‌اند.حالا اگر این عالم در منصب مرجعیت و حاکم شرع باشد وجود این خصلت در او اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و جلوه معنوی خاصی را به همراه دارد و تأثیرات مثبت فراوانی در مردم خواهد داشت. بی تردید ساده زیستی عالم دینی در استحکام دین و ایمان بسیاری از مردم نقش اساسی دارد. چه بسا بی توجهی به این مسئله از سوی عالمان دین، سست ایمانی و یا بی دینی را به همراه داشته باشد که وزر و وبال سنگینی  بر دوش عالمی است که به خاطر عدم ساده زیستی چنین تبعاتی را داشته است.   

چرایی محبوبیت امام خمینی (قدس سره)

بی شک یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در دوران معاصر،  امام خمینی(ره) است که تحول بزرگی در جهان و به خصوص جهان اسلام ایجاد کرد. امام راحل با ایمانی راسخ، خداترسی، توکل و اخلاصی مثال زدنی یک تنه در مقابل دنیای استکبار ایستاد و با تشکیل انقلاب اسلامی در ایران مسیر جدیدی را به مردم دنیا نشان داد. همانطور که می‌دانیم امام خمینی(ره) محبوبیت فوق العاده‌ای در میان مردم داشت. نفوذ کلام امام و حرف شنوی مردم از ایشان، به خصوص رزمندگان جبهه‌های جنگ کم نظیر بود. امام اگر فرمانی می‌داد خیلی‌ها احساس وظیفه می‌کردند تا فرمان امام عملی شود؛ مثلا در قضیه حصر آبادان وقی امام دستور داد که حصر آبادان باید شکسته شود، رزمندگان اسلام با انگیزه‌ای مضاعف در این راه قدم برداشتند و بالاخره با یاری خداوند این مسئله محقق شد.

ادامه در لینک

 http://www.rasanews.ir/detail/News/566981/2066

zendegi.pdf - صفحه 1

http://qudsonline.ir/newspaper/603856/%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-8701

لینک ویژه نامه افق حوزه با عنوان «تفسیر آفتاب» 

http://ofoghhawzah.com/uploads/%D8%AA%D9%81%D8%B3%

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۲
عباس جعفری (فراهانی)

حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی به بیان اعجاز قرآن و فضیلت شب قدر پرداختند. 

ایشان در این باره  اظهار داشتند: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، ماه مبارک رمضان برای امت اسلامی معجزه‌ای قویتر از معجزه سلیمان پیامبر است، زیرا اعجاز آن حضرت در مسلط بودن بر باد بود راه یک ماهه را در بامداد یا در شامگاه طی می‌کرد، ولی اعجاز قرآن کریم در این است که سالک صالح در یک شامگاه در لیلة القدر راه هزار ماهه را طی می‌کند ﴿لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ﴾ با این تفاوت که او مسیر مکان را می‌پیمود و قرآنیان می‌توانند مسیر مکانت را طی کنند. همراهان سلیمان نبی در یک بامداد راه ظاهری یک ماهه را طی می‌کردند ولی پیروان قرآن و عترت مکانت و راه معنوی هزار ماهه را یک شبه طی می‌کنند، اگر گفته شد که این طفل یک شبه ره صد ساله می‌رود، یا که این طفل یک شبه ره صد ساله می‌رود آن را می‌شود در شب قدر تجربه کرد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه ما در شب قدر از خدا چه چیزی را باید طلب کنیم، بیان داشتند: طرح این مقدمه برای آن است که ما در شب قدر از خدا چه بخواهیم، در جوار قبور مراجع و صلحا و صدیقین و شهدا چه مسئلت کنیم، مسئله آمرزش گناه، مسئله حل مشکلات، مسئله شفای بیماران، مسئله برقراری امنیت، همه اینها جزء فروعات خواسته ماست، ما یک مطلبی عظیم و مطلوب عزیز داریم که در سایه آن مطلب و مطلوب این مقصدها و مقصودها هم حاصل می‌شود، این مقدمه برای آن است که ما چه بخواهیم، چطور بخواهیم، با چه حال بخواهیم ،که با دست پر برگردیم، نظام ما دولت و ملت ما در سایه این دعاهای ما از مشکلات برهند و به مقصد برسند.

معظم‌له در ادامه سخنانشان به آداب درخواست‌ها و دعاهای شب قدر پرداختند و اظهار داشتند: وقتی ما می‌توانیم یک شبه ره صد ساله را طی کنیم، چون هزار ماه تقریباً هشتاد سال است، وقتی این توان را داریم که یک شبه ره صد ساله را طی کنیم پایان سیر ما چه باشد و چطور بخواهیم در شب نزول قرآن کریم برکات فراوانی نصیب جامعه بشری شده و ﴿إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ﴾ می‌شود، یکی اینکه قرآن و عترت مرده‌ها را زنده می‌کنند، بعد از حیات‌‌یابی اگر کسی بیمار بود بیمارها را درمان می‌کنند و اگر کسی کور بود به او چشم بینا می‌دهند، کر بود گوش شنوا می‌دهند، اهل سهو و نسیان بود به او ذاکره و حافظه می‌دهند، اهل سفر نبود به او زاد و راحله می‌دهند، همراهان خوبی نداشت به او همسفران خوبی می‌دهند و مانند آن، اگر قرآن برای این معارف نازل شده است ما چرا در شب نزول قرآن این معارف را نگیریم ،اگر آن مائده و مئدوبه قرآنی در کنارش این غذاها تعبیه شده است چرا اینها را استفاده نکنیم، چرا زنده نشویم اولاً، سالم نشویم ثانیاً ،چشم و گوش پیدا نکنیم ثالثاً ، همراهان و همسفرانی نظیر انبیا و اولیا پیدا نکنیم رابعاً و مانند آن.

ادامه در لینک اصلی

http://hawzahnews.com/detail/News/452301

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۷
عباس جعفری (فراهانی)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۲
عباس جعفری (فراهانی)