تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

فرقه انحرافی احمد الحسن، یکی از قطعات پازلی است که غرب جهت مبارزه با مراجع تقلید شیعه، آن را به تصویر کشیده است. تصویری که هر کدام از قطعات آن، فرقه ای انحرافی بوده و مردم را به سمت خود دعوت می کنند. می توان به طور خلاصه، پازل نام برده را چنین تشریح کرد که این پازل، بر آمده از چهار قطعه اصلی می باشد که عبارتند از: شیخیه، بابیت، بهائیت و احمدالحسن.

دجال بصره را بیشتر بشناسیم!


فرقه احمدالحسن، که به نام سرکرده آن نام گذاری شده است، فرقه منحرفی است که اخیرا، پیروان آن به عنوان انصار امام مهدی ع؛ درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها هستند.

این جریان که تحت عنوان احمدالحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام در اواخر سالهای حاکمیت صدام بروز کرد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه وبصره به راه انداختند.
مؤسس این جریان، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر است که بعدها نام خود را به احمدالحسن تغییر داد. وی درحدود سال ۱۹68میلادی درمنطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شده و در سال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد. وی مدت بسیار اندکی در کلاس های حوزه شهید سید محمد الصدر شرکت کرد.


این فرد شیاد 3 مرحله رو برای ظهور خودش قائل هست:
مرحله اوّل: ملاقات حضرت صاحب الزمان(عج) در حرم سید محمد فرزند امام هادی (ع) در عالم رویا و ملاقات های مکرر حضوری در عالم بیداری، پس از آن خواب!
مرحله دوم: آگاه از نسبت فرزندی با امام (عج)!
مرحله سوم: دریافت دستور ورود به حوزه علمیه نجف و افشاگری های مالی از مسئولین آن!

بعد از سقوط صدام در ماه جمادی الثانی ۱۴۲۴ قمری، احمد اسماعیل گاطع از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و دعوت خود را علناً تکرار می کند. وی در ماه مبارک رمضان آن سال ادّعا می‌کند که از سوی امام زمان (ع) مأموریت یافته تا همه مردم زمین را مورد خطاب قرار دهد و آن ها را به قیام در راه حق بر علیه ظالمان دعوت کند!
مدّعی جریان یمانی با استناد به احادیثی که علامه مجلسی در باب « خلفاء المهدی صلوات الله علیه و اولاده و ما یکون بعده» در ج ۵۳ بحار الانوار آورده است، تمسّک کرده و طبق یکی از آن احادیث، که پیامبر(ص) به دوازده امام معصوم شیعه وصیت می کند و بعد از ذکر امام زمان(عج) می فرماید: « ثم یکون من بعده اثنا عشر مهدیّاً فاذا حضرته الوفاه فلیسلّمها الی ابنه اول المهدییّن …». نیز استناد نمود. بنابراین ادّعا می کند که او مصداق همان اوّل المهدیین و فرزند امام زمان (عج) است! در حالی که امام زمان هنوز نیامده وفوت نشده، وصیّ او ظهور کرده است!
آنچه در این جریان خودنمایی می کند، بینش تکفیری نسبت به بزرگان شیعه است. بطوری که به نظر می رسد تمامی منابع این جریان، در این مسأله سرمایه گذاری شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمایند.

البته بر اهل علم پوشیده نیست که مهم ترین ابزار تبلیغی این جریان، تحکم بر علیه مقدسات شیعه بوده و با استفاده از مغالطه های فنی، برخی از افراد کم سواد دینی را به انحراف می کشانند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی