تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به مناسبت سال روز عروج ملکوتی «روح خدا»

چهاردهم خرداد 1368

یکی از ویژگی‌های مهم حاکمان جامعه  دینی و همچنین علمای دین، ساده زیستی و تعلق خاطر نداشتن به مادیات دنیا است. البته زهد به معنای فقر و نداری نیست بلکه شاخصه اصلی آن عدم دلبستگی و تعلق خاطر است. ولی به هر حال ساده زیستی و دور بودن از زندگی تجملاتی و اشرافی لازمه زندگی عالم دینی است.

امام خمینی

علمای باتقوا و پرهیزکار شیعه در طول تاریخ این رویه را پیش گرفته و با این منش زندگی کرده‌اند.حالا اگر این عالم در منصب مرجعیت و حاکم شرع باشد وجود این خصلت در او اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و جلوه معنوی خاصی را به همراه دارد و تأثیرات مثبت فراوانی در مردم خواهد داشت. بی تردید ساده زیستی عالم دینی در استحکام دین و ایمان بسیاری از مردم نقش اساسی دارد. چه بسا بی توجهی به این مسئله از سوی عالمان دین، سست ایمانی و یا بی دینی را به همراه داشته باشد که وزر و وبال سنگینی  بر دوش عالمی است که به خاطر عدم ساده زیستی چنین تبعاتی را داشته است.   

چرایی محبوبیت امام خمینی (قدس سره)

بی شک یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در دوران معاصر،  امام خمینی(ره) است که تحول بزرگی در جهان و به خصوص جهان اسلام ایجاد کرد. امام راحل با ایمانی راسخ، خداترسی، توکل و اخلاصی مثال زدنی یک تنه در مقابل دنیای استکبار ایستاد و با تشکیل انقلاب اسلامی در ایران مسیر جدیدی را به مردم دنیا نشان داد. همانطور که می‌دانیم امام خمینی(ره) محبوبیت فوق العاده‌ای در میان مردم داشت. نفوذ کلام امام و حرف شنوی مردم از ایشان، به خصوص رزمندگان جبهه‌های جنگ کم نظیر بود. امام اگر فرمانی می‌داد خیلی‌ها احساس وظیفه می‌کردند تا فرمان امام عملی شود؛ مثلا در قضیه حصر آبادان وقی امام دستور داد که حصر آبادان باید شکسته شود، رزمندگان اسلام با انگیزه‌ای مضاعف در این راه قدم برداشتند و بالاخره با یاری خداوند این مسئله محقق شد.

ادامه در لینک

 http://www.rasanews.ir/detail/News/566981/2066

zendegi.pdf - صفحه 1

http://qudsonline.ir/newspaper/603856/%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-8701

لینک ویژه نامه افق حوزه با عنوان «تفسیر آفتاب» 

http://ofoghhawzah.com/uploads/%D8%AA%D9%81%D8%B3%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی