تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‎الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس همایش بین‎المللی حضرت حمزه(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه چند شخصیت در تاریخ اسلام مورد بی‌مهری قرار گرفته‎اند که یکی از این شخصیت‌های ارزشمند حضرت خدیجه کبری(س) است که بیش از همه با نبی مکرم اسلام(ص) زندگی کردند. لذا برای معرفی شخصیت ایشان همایشی تخصصی برگزار شد.

وی حضرت ابوطالب(ع) را از دیگر شخصیت‌های تاریخ اسلام دانست که مغفول واقع شده و ابراز کرد: البته همایش  بین المللی حضرت ابوطالب(ع) که با استقبال پرشور نخبگان روبرو شده نیز به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی با بیان اینکه حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) شخصیتی ارزشمندند که باید توجه علمی و پژوهشی ویژه‌ای به ایشان داشته باشیم، اظهار کرد: قرآن کریم، سخنان رسول خدا به عنوان نخستین مخاطب قرآن و آخرین پیامبر الهی و رفتار و گفتار اهل بیت (علیهم السلام) منابع ما برای شناخت تاریخ اسلام است. قرآن به صورت مستقیم نامی از حضرت حمزه(ع) نبرده است، ولی به سهولت می‌توان شخصیت ایشان را با آیات الهی مطابقت داد. آیه‌های متعددی را می‌توان در رابطه با جایگاه مؤمنانی، چون حضرت حمزه علیه السلام بیان و این شخصیت والای اسلام را مصداقی برای تبیین آن ذکر کرد. در قالب احتجاجات اهل بیت علیه السلام به ویژه امیرالمؤمنین علی علیه السلام، حضرت حمزه به عنوان شخصیت ویژه یاد می‌شود و رفتار‌های خاص حضرت حمزه چون شجاعت، انفاق، دفاع و حمایت جانانه ایشان از اسلام ستودنی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی با ابراز خرسندی از حمایت رهبر انقلاب از برگزاری همایش بین‌المللی حضرت حمزه، گزارشی از فعالیت‌های مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی ارائه کرد و گفت: برگزاری همایش‌های علمی و تجلیل از شخصیت‌های اسلامی از رسالت‌های مهم این مجتمع به شمار می‌رود. با کاوش در میان کتاب‌های تاریخی امیدواریم بتوانیم مجموعه مقالات علمی فاخری را در رابطه با سیره حضرت حمزه به جهانیان ارائه کنیم. در برگزاری این همایش مجموعه‌های متعددی همکاری می‎کنند و در تلاشیم تا از دو تن از مراجع عظام تقلید برای سخنرانی در این همایش که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت کنیم.

لینک اصلی

https://iqna.ir/fa/news/3912110/%D9%87

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی