تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کتاب «جِهاد الإمام السجاد(علیه السلام)» با نگاهی عمیق و واقع گرایانه به ابعاد مختلف زندگی امام چهارم(ع) پرداخته است. این کتاب در پنج بخش تنظیم و شامل مباحثی مانند امامت و بایستگی های آن، دیدگاه زیدیه، دیدگاه اهل سنت، امام سجاد(ع) در کربلا و ... می‎ باشد.

حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» اظهار داشت: متاسفانه دیدگاه بسیاری از مردم مسلمان نسبت به شخصیت حضرت امام زین العابدین(ع) و چگونگی زندگی و روش های ایشان نادرست است. به گونه ای که در بین عوام آن بزرگوار به "امام زین العابدین بیمار" شهرت دارد و یا اینکه امام سجاد(ع) بعد از حادثه خونین عاشورا، گوشه گیری، انزوا و کناره گیری از مردم و امور جامعه پیشه کرد!.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‎ بیت(ع) افزود: بخشی از این تصور غلط مربوط به ضعف اطلاعات از تاریخ زندگانی و رخدادهای دوران ایشان می ‎باشد. از طرف دیگر سیاست های منفی حکومت ستم گر و خون ریز بنی امیه در مقابله و دشمنی و جلوگیری ارتباط مردم با سیره و روش زندگانی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام سجاد(ع) می‎باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: شخصیت های محقق و صاحب نظر تاریخ اسلام و تشیع، با شیوه های گوناگون تلاش نموده اند تا زوایای پنهان و پیچیده دوران امام سجاد(ع) را برای مردم تبیین و تشریع نمایند که کتاب "جِهاد الإمام السجاد ... علیه السلام" تألیف حجت الاسلام والمسلمین استاد «سید محمدرضا حسینی ‎جلالی» از آن جمله می‎باشد.

کتاب جهاد الامام السجاد.jpg

مسئول دبیرخانه همایش بین المللی امام سجاد(ع) گفت که در این کتاب مؤلف با نگاهی عمیق و واقع گرایانه به ابعاد مختلف زندگی امام چهارم(ع) پرداخته و می‎ نویسد: بر خلاف تصور اشتباه بخشی از مردم، آن بزرگوار نه تنها از صحنه سیاست کناره گیری نکرد، بلکه زندگی ‎اش سرشار از فعالیت های سیاسی، معنوی و تربیتی بود و بر اساس دیدگاه صحیح تعریف شده از امامت ـ طبق قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام، که سیاست و اداره امور جامعه از لوازم آن می باشد و هرگز از هم جدایی ندارند ـ قطعاً این گونه قضاوت نادرست می باشد.

جعفری تصریح کرد: این کتاب در پنج بخش تنظیم و شامل مباحثی مانند امامت و بایستگی های آن، دیدگاه زیدیه، دیدگاه اهل سنت، امام سجاد(ع) در کربلا، دوران اسارت، در مدینه و مسئولیت های سنگین، عقیده جَبر، ارجاء، بازسازی کعبه، اخلاق و تربیت، مبارزه با فساد، تبعیض و نژاد پرستی، مبارزه با فقر و برده داری، زهد و عبادت، گریستن بر سید الشهدا(ع)، دعا در ابعاد مختلف آن، موضع گیری نسبت به ستم گرانی مانند یزید بن معاویه، عبدالملک بن مروان، هشام بن عبدالملک، عمر بن عبدالعزیز، یارانِ ستم گران و فقهای درباری مانند زُهری، فتنه ابن زبیر، واقعه و قیام حرّه و ... می‎ باشد.

یادآوری می شود، این کتاب تاکنون در شمارگان متعدد از سوی موسسه دار الحدیث (سال1418ق، چاپ اول) مجمع جهانی اهل ‎بیت(ع) به سفارش همایش بین المللی امام سجاد(ع)، سال1431ق، چاپ سوم ـ همایش بین المللی امام سجاد(ع) به زبان عربی و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به زبان فارسی (سال 1382ش) ترجمه و منتشر شده است.

لینک خبر 

https://fa.abna24.com/service/ab/archive/2013

http://hadith.net/post/67189/%D8%AC%D9%87

https://aghigh.ir/fa/news/7462/%D9%

http://ajafari42.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html

http://blog.ir/panel/jafari042/post_edit/1014

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی