تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت‌(علیهم السلام) اظهار کرد: مجمع ۱۶ مجله به زبان‌های مختلف دارد که در برخی کشورها چاپ و منتشر می‌شود که از آن جمله «رسالة الثقلین عربی»، «پیام ثقلین انگلیسی»، «کوثر و فرشتگان کوچک اسپانیولی»، «پیام زینب اردو» و «انتظار بنگلا» است.

حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در بازدید از غرفه مجمع در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفت و گو با خبرنگار ایکنا، با بیان ضرورت تدوین و تألیف کتاب‌هایی برای شیعیان و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) تأکید کرد و گفت: در جلسات شورای کتاب مجمع که با حضور اساتید صاحب نظر، کارشناسان آشنا به اوضاع فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشورها و سائر مدیران مجمع برگزار می شود در مورد آثار و کتاب‌هایی که می بایست تالیف، ترجمه و یا مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند بحث و بررسی و تصمیم گیری صورت می گیرد که معمولاً در حوزه‌های مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و بالا بردن سطح علمی شیعیان و مسلمانان می باشد.

ایشان با اشاره به برگزاری حدود دویست جلسه شورای کتاب گفت: در این جلسات پیشنهادهای رسیده با موضوع چاپ کتاب ها، ترجمه برخی کتاب ها و یا طرح های شناسائی شده به طور مفصل بحث و بررسی صورت می گیرد که پس از جمع بندی دیدگاه ها و نظرات نسبت به آماده سازی و اجرای کتاب مطلوب اقدام لازم به عمل می آید.

به گفته ایشان برگزاری این جلسات و نشست‌ ها به مسئولان و مدیران مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) کمک می‌کند که نیازهای مسلمانان در حوزه نشر کتاب و مجله، برگزاری نشست‌های علمی دانش‌افزایی، برپایی اردوهای آموزشی و علمی و ارائه اطلاعات درباره مسائل مختلف حقوقی، فرهنگی و اقتصادی را که این افراد در خارج از کشور با آنها روبرو هستند، شناسایی کنند.

ایشان گفت: برگزاری جلسات، اجلاس ها و انتشار کتاب ها و نشریات مجمع تاثیر فراوانی در جهت بالا رفتن اطلاعات شیعیان و تعامل و همفکری در اقدام برای رفع نیازهای جامعه شیعی و اسلامی داشته است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) همچنین بیان کرد: مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) از ابتدای تاسیس حدود ۱۶ مجله به زبان‌های مختلف دارد که در برخی از کشورها چاپ و منتشر می‌شود که از آن جمله می‌توان به مجلات «ثقلین» به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و اردو، «کوثر» به زبان‌ فارسی، «پیام زینب» به زبان اردو، «سلام» به زبان فنلاندی، «نوای علم» به زبان اردو، «فرشتگان کوچک» به زبان اسپانیایی، «قبله» به زبان ترکی استانبولی، «انتظار» به زبان بنگلا، «مصباح الهدی» و «مودت» به زبان اردو، «طوبی» به زبان‌ هندی و «گنجینه مجمع» به زبان فارسی اشاره کرد.

ایشان یادآور شد: البته انتشار تعدادی از این مجلات به دلایل مختلف متوقف شده و در مسیر چاپ و نشر این آثار با مشکلاتی مواجه شده‌اند. مثلا برخی سردبیران کناره گیری کرده اند و یا برخی سردبیران برای نشر و توزیع مجلات در کشورشان با موانعی روبرو شده‌اند و برخی نیز به نشر الکترونیکی روی آورده‌اند.

لینک اصلی:

http://iqna.ir/fa/news/3826899/%D8%A7

http://fa.wikishia.net/view/%D9%81%D9%87%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۱
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی