تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل؛ وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حکم اعدام ۳۷ تن متهم به اقدامات تروریستی، اجرا شد».

خبرگزاری دولتی «واس» عربستان نیز با انتشار کامل این بیانیه اظهار داشت: «۳۷ شهروند سعودی به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی اعدام شدند».

وزارت کشور عربستان توضیح داد: «این اعدام‌ها در مناطق ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، القصیم، عسیر و منطقه الشرقیه صورت گرفته است».

این اقدام عربستان با واکنش های بین المللی و داخلی بسیاری مواجه بوده، بر این اساس حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی نکاتی در این رابطه بیان کرده است که تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

اول؛ بنا بر تایید گروه «ثوار الشیخ الشهید النمر»، 32 تن از اعدام شدگان شیعه بودند. این بدان معناست که حکومت سعودی درپی قلع و قمع شیعیان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) است و در این رابطه برنامه ریزی ویژه ای دارد.

دوم؛ اعلام آشکار و اعدام دسته جمعی این تعداد شیعه در یک روز با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان ساکن در مناطق مختلف عربستان صورت گرفته است.

سوم؛ بنابر گفته وب سایت قطری «الخلیج آنلاین» عربستان چند هفته مانده به اعلام رسمی معامله قرن در صدد است تا از طریق فشار اقتصادی و سیاسی فلسطینیان را به همکاری با آمریکا برای پذیرفتن معامله قرن درباره فلسطین وادار کند؛ این اعدام با این گستردگی در عربستان یک پیام بین المللی به ملت مسلمان فلسطین مبنی بر اینکه اگر طرح موسم به معامله قرن را نپذیرند از سوی رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت کشورهای عربی مرتجع به شدت قلع و قمع خواهند شدند.

چهارم؛ مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به سیاست سرکوب رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند بر این اساس حکومت آل سعود با اعدام 32 شیعه در یک روز درپی اعلام پایان اعتراضات شیعیان است.

ادامه در لینک اصلی

http://rasanews.ir/fa/news/604276/%D8%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی