تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ برخی از اعضای شورای علمی همایش حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص) با حضرت حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مدنی بجستانی» مدیر جامعة الزهراء(س) دیدار کردند. این دیدار روز شنبه 31 فروردین ماه با حضور حجج اسلام آقایان دکتر ایمانی، دکتر مطهری، دکتر زارع محقق خورمیزی، جعفری فراهانی و آقای خرسندی(مدیرکل همکاری های فرهنگی) در دفتر رئیس جامعة الزهراء(س) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر «علیرضا ایمانی مقدم»، معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با تبریک اعیاد شعبانیه، به معرفی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ره)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)، شامل اهداف و شکل گیری همایش، تشکیل شورا و کمیته علمی، تهیه و تصویب محورهای علمی و کمیسیون های تاریخ و سیره، کلام و عقائد، شعر و ادب و مصنّفین و مصنّفات، بررسی کتاب های پیشنهادی و فراخوان مقالات و برگزاری جلسات و راه اندازی سایت ویژه همایش پرداخت.

وی گزارشی از دیدارهای شورای علمی و دست اندرکاران همایش با مراجع عظام حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، آیت الله محسن اراکی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی را ارائه و نظرات مثبت آنان را بازگو نمود.

در ادامه حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» دبیر کمیته علمی و اجرایی گزارشی از فعالیت های انجام شده و در دست اقدام را بیان کرد و از همکاری های سازمان های مختلف از جمله جامعة الزهرا (سلام الله علیها)، جامعة المصطفی(ص) العالمیة و سایر نهادها گزارشی ارایه نمود.

وی گفت: پایان نامه ها و مقالاتی برای همایش ارسال گردیده و در دست بررسی است و از آنجایی که تا پایان مهر 1398 برای دریافت مقالات فرصت وجود دارد، منتظر مقالات بیشتری از پژوهشگران هستیم. آثار و کتاب هایی را هم در دست بررسی برای چاپ داریم که تعداد آنها 20 عنوان می باشد. همینطور نشست هایی هم در شهرهای مختلف مانند مشهد مقدس و برخی شهرها و مناطق دیگر پیش بینی کرده ایم که برگزار خواهند شد. همچنین نشستی هم با همکاری خانم دکتر حقانی و خانم صالحی در جامعة الزهراء(س) برگزار شد.

در ادامه سرکار خانم دکتر «ریحانه حقانی» معاون پژوهش جامعة الزهراء (سلام الله علیها) ضمن تبریک اعیاد و تشکر از مسئولان مجمع که جامعة الزهراء(س) را در برگزاری این همایش شرکت داده و به جلسات دیدار با مراجع و علما دعوت نمودند، گزارشی از فعالیت های پژوهشگاه جامعة الزهراء(س) در زمینه فراخوان علمی همایش از جمله برگزاری پیش نشست موضوع یابی با حضور برخی از اعضای کمیته علمی همایش، تشکیل کارگاه موضوع شناسی برای نگارش مقالات و سلسله جلسات مهارت افزایی مقاله نویسی و ایجاد کارگروه های تاریخ و کلام و هدایت نگارش مقالات به سمت همایش ارایه کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمود مدنی بجستانی» مدیر جامعة الزهراء(سلام الله علیها) با اشاره به اهمیت شخصیت و تلاش های حضرت ابوطالب(ره) در دفاع از رسول مکرم اسلام(ص)، از اقدامات انجام شده مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همکاری و مشارکت مراکز دیگر تشکر کردند.

وی همچنین برای جذب بیشتر مخاطبین تاکید کرد: حضرت ابوطالب(ع) الگوی اخوت و تقریب جهان اسلام محسوب می شوند و به دلیل بین المللی بودن همایش می بایست از امور بین الملل و پژوهشگران فراتر از مرزها نیز بهره گرفته شود و رایزنی هایی انجام گیرد.

وی به معاونت پژوهش جامعة الزهراء(سلام الله علیها) توصیه کرد که حتماً از طلاب خواهر بخش بین الملل شاغل و مرتبط با جامعة الزهراء(س) دعوت به همکاری شود.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی با نقل دو خاطره از دوران حضور خود در کشور امارات درباره حمایت از چاپ یک کتاب مهم از نویسنده مصری درباره ایمان ابوطالب(ره) و ارسال یک نسخه از کتاب خدمت مقام معظم رهبری(دام ظله) و تایید معظم له و داستان تشرف یکی از علمای خراسان جنوبی به محضر امام حسن عسکری(ع) و امام عصر(عج) و توصیه و سفارش آن بزرگواران به سفر حج و توسل به جناب ابوطالب(ره) و نجات از مرض بیماری سرطان و حکم اعدام شیخ عبدالله خُنیزی قطیفی که کتاب ابوطالب(ع) مؤمن قریش را نوشتند اشاره و افزود: مناسب است کتاب عالم مصری در دستور کار همایش ابوطالب(ع) قرار داده شود و در صورت امکان از نویسنده هم برای شرکت در همایش دعوت گردد.

لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی