تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ اعضای شورای علمی «همایش بین المللی حضـرت ابـوطالب(ع) ؛ حامی پیامبر اعظم(ص)» با آیت الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار که صبح روز ـ پنجشنبه 20 دی 1397 ـ برگزار شد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشکر از مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای برگزاری این همایش فرمودند: از دیدار شما بسیار خوشوقتم و به سهم خودم واقعاً از شما به خاطر انجام این کار تشکر می کنم.

ایشان با ذکر اینکه بعد از انقلاب، کار در خور توجهی در این زمینه صورت نگرفته است تصریح کردند: این عیبی می شود برای انقلاب و جهوری اسلامی که چهل سال از آن بگذرد و پدر امیرالمؤمنین(ع) مظلوم باشد و کاری برای حضرت ابوطالب(ع) کاری نشده باشد.

این مرجع تقلید شیعیان جهان با تأکید بر اینکه "ان شاءالله باید این کوتاهی را جبران کنیم" ادامه دادند: مرحوم علامه «امینی» می نویسد که امویان هرکس با امیرالمؤمنین علی(ع) ارتباط داشت را می خواستند بزنند. مثلاً چوبی که به جناب «ابوذر» زدند را به خاطر علی(ع) زدند. اگر حضرت ابوطالب هم پدر علی(ع) نبود اینقدر مورد تهمت آنان قرار نمی گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: بنابراین، شفاف سازی درباره ابوطالب(ع) و رفع مظلومیت از ایشان، در واقع اظهار علاقه به امیرالمؤمنین علی(ع) است.

معظم له با بیان این مطلب که تاکنون درباره شخصیت حضرت ابوطالب، دو گونه بحث کرده اند، خاطرنشان ساختند: گونه اول اینکه درباره آن حضرت کتاب نوشتند و به صورت مستقل منتشر کردند؛ و گونه دوم اینکه برخی از نویسندگان در لابلای کتب خود به موضوع ابوطالب که رسیده اند به آن پرداخته اند و درباره ایشان بحث کرده اند. مسئولان این همایش باید در جمع آوری آثار به هر دو گونه توجه کنند.

این مفسر برجسته قرآن کریم ادامه دادند: مثلاً ما در "تفسیر نمونه" ذیل آیه شریفه «هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْأَوْنَ عَنْهُ» (آیه 26 سوره انعام) مفصل در این باره بحث کرده ایم. متأسفانه برخی از مفسران در تفسیر این آیه دچار اشتباه شده اند؛ اما ما بحث مفصلی کرده ایم و این آیه را هم باید در این همایش از مظلومیت درآورد.

این استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به سخنان یکی از حاضران مبنی بر "پرداختن به اموری غیر از بحث ایمان ابوطالب(ع)" هم گفتند: حتماً باید در اثبات ایمان حضرت ابوطالب(ع) هم بحث شود. ما مستندات و مدارک بسیار خوبی درباره ایمان ابوطالب داریم و باید در این خصوص نیز روشنگری لازم صورت گیرد.

ادامه در لینک های زیر

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7

https://www.yjc.ir/fa/news/6793123

http://hawzahnews.com/detail/News/475227

https://fa.shafaqna.com/news/692240

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی