تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «حجت الاسلام سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در دیدار عاشورایی سالانه که چند روز قبل از فرارسیدن ماه محرم در جمع اعضای حزب‌الله برگزار می‌شود، نکات مهمی در خصوص شرایط منطقه و شرایط لبنان مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نصر الله در جمع خطیبان، مبلغان و علما و اعضایی از حزب، وضعیت کنونی در خصوص برگزاری مراسم‌های عاشورایی را که در مقایسه با زمان‌های گذشته در طول تاریخ، در امنیت بیشتری برگزار می‌شود، مسلتزم شکرگزاری این «نعمت بزرگ» دانست‌ و بر ضرورت استفاده از این نعمت تأکید کرد.

وی افزود: به لطف حضور امام حسین (ع) در قلوب مردم مراسم محرم همچنان با حضور مردم در حال توسعه است و پیشرفت کمی و کیفی آن را وظیفه همه دانست.

نصر الله در بخشی دیگر از سخنان خود در بخش دینی و مذهبی، به موضوع غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: ما دائما نیازمند یادآوری امام زمان هستیم. حب و شوق آمادگی و انتظار و مقدمه‌چینی یکی از مهم‌ترین کارهاست که با اقدامات جهادی و تبلیغاتی کادرسازی و یارگیری می‌کنیم برای صاحب الزمان.

نصر الله افزود:‌ من معتقدم که در برخی امور ما امروز در سال 2018 خیلی جلو هستیم. امام هزاران فرمانده نظامی و میلیون‌ها نفر رهن اشاره خود دارند که حاضرند بدون اینکه بگویند الان تابستان یا زمستان است، بجنگند. اما این به تنهایی کافی نیست. چون اینکه شما بیایید و ظالمان را کنار بزنید کافی نیست، باید عدل را اقامه کنید.

وی اظهار داشت: می‌توان صدتا مثل اسرائیل را از سر راه برداشت اما اینکه عدل را بر پا کنید، مسئله دیگری است. عدل به پا کردن قاضی می‌خواهد،‌ قاضی عادل می‌خواهد، دانشمند می‌خواهد،‌ مبلغ و سران صادق و مخلص می‌خواهد. در این حوزه هنوز نقص بزرگی داریم اما نباید ناامید شویم.

دبیرکل حزب‌الله در خصوص وضعیت مسلمانان در منطقه و خصوصا مومنان نیز سخن گفت و توضیح داد: امروز در جبهه مؤمنان شکی نیست که به وضع بسیار مهمی رسیده و چالش‌های بسیار مهم پیش رو داریم. آنچه امروز در مقایسه با گذشته از زمان امیرالمومنین(ع) به آن رسیده‌ایم، بی‌سابقه است حتی در مقایسه با زمان‌هایی که گفته میشد حکومت حامی شیعه است مثل فاطمیان، حمدانیان یا بویهی‌ها و صفویه.

وی ادامه داد: شما حضور و قدرت و وضعیت امنیت و حوزه‌های علمیه در قم و نجف و مشهد و لبنان و همه جا و مناطق مقدسه و زیارتگاه‌ها را تا جبهه امروز مؤمنان که کشوری قدرتمند دارند ببینید. (این کشور قوی) در منطقه ایران است و این جبهه نیروها و بازوهای قوی در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص در منطقه خودمان دارد.

نصر الله ادامه داد: البته موضوع نسبی است. از دیدگاهی تنگ‌نظرانه، می‌توان گفت که فلان روستا هنوز آسفالت یا برق ندارد اما چهل سال قبل که مسجد یا حسینه و نه حتی مدرسه‌ای و نه حتی مراکز بهداشتی یا موسسات آموزشی یا دانشگاه نبود چه. اقتدار داخی و منطقه‌ای نبود. چند دستگی و بی‌سوادی و ضعف بود.

وی خاطرنشان ساخت: عراق در تمام عمرش اموی‌ها و عباسی‌ها حاکم بودند تا آل بویه که همه کارشان سیاست بود. امروز حکومت دست کیست؟ حالا اینکه آیا برادران عراقی از این فرصت استفاده می‌کنند، بحث دیگری است. قدرتی مثل بسیج مردمی از 1400 سال پیش در عراق فراهم نبوده. پس امروز چیز جدیدی هست،‌ جبهه‌ مؤمنان که تکیه بر عقیده،‌ عمق و عقبه مردم و ظرفیت‌ها و آمادگی بالا برای فداکاری دارد.

ادامه در لینک زیر

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی