تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، در همایش آموزشی معارفی ایام غدیریه در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به شبهات طرح شده در زمینه غدیر، گفت: امروز شبهه طرح می کنند و این طور می اندیشند که این شبهات جدید است در صورتی که هزاران سال قبل پاسخ آنها در کتب ما آمده است.

نجم الدین


مخالفت با غدیر، مخالفتی بی سابقه در طول تاریخ است/ غدیر با عاشورا تفاوت دارد

وی با بیان این که غدیر با عاشورا تفاوت دارد، چراکه در عاشورا خودشان حاضرند وارد گود شوند و اظهار ناراحتی می کنند چون طرفشان شمر و ابن زیاد و عمر سعد است، لذا ممکن است همراهی هم بکنند، اما در غدیر این چنین نیست، گفت: در جریان غدیر هیچ یک همراهی نمی کنند بدین جهت که رموزشان و فلسفه مصداقی شان زیر سؤال می رود و هستی شان به خطر می افتد.

این محقق حوزوی با بیان این که وقتی رموز و شخصیت ها زیر سؤال رفت، قطعا کل اعتقاداتشان نیز زیر سؤال می رود، لذا برای حفظ اعتقادات خودشان موضع تندی می گیرند، ابراز کرد: عده ای این چنین می گویند که پیامبر گرامی اسلام(ص) وصیت خلافت نکرده و هرچه در این زمینه گفتند داستان بوده است.

وی با بیان این که ابن کثیر هشتصد سال قبل در کتاب خویش شبهه ای نقل کرده و امروز نیز در شبکه های ماهواره ای همین شبهه را طرح می کنند و می گویند معقول نیست 120 هزار صحابه و کسانی که در جنگ ها جان نثاری کردند بیایند، خیانت کنند و با حرف پیامبر(ص) مخالفت کنند، گفت: حال سؤال ما این است که مگر مخالفت صحابه با پیامبر گرامی اسلام(ص)  تازگی دارد.

این محقق حوزوی ادامه داد: در جریان حدیبیه پیامبر گرامی اسلام(ص) این چنین فرمودند که من از احرام بیرون می آیم شما هم بیرون بیایید که یک نفر از صحابه بیرون نیامدند، تعابیر زشتی به پیامبر(ص) نسبت دادند؛ بنابراین در پاسخ به این شبهه می توان فهمید که پس مخالفت جدید نیست چراکه صحابه پیامبر معصوم نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که هرجا جریان نفاقی بود، حضرت علی(ع) با آن مخالفت می کردند که به همین سبب طبیعی است برخی ها با ایشان مخالفت کنند، بیان کرد: این مخالفت ها تازگی نداشته و در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) با ایشان و با حضرت علی(ع) مخالفت های زیادی کردند چه برسد به پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص).

ادامه در لینک اصلی

http://hawzahnews.com/detail/News/458936

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی