تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

در ابتدای این دیدار جناب آقای رجبیان به نمایندگی از مکتا ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران کتابخانه های عضو مکتا، گزارشی از فعالیت های این مجمع ارائه نمودند.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عماد ضمن تبیین اهداف مکتا به تعریف کتابخانه‌های تخصصی اشاره کردند.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح اطلس کتابخانه های تخصصی کشور در کتابخانه مجلس شورای اسلامی خبر داده افزودند مکتا ظرفیت اجرای این پروژه را دارد.

جناب آقای عماد با اشاره به بازدید مدیران کتابخانه های عضو مکتا از کتابخانه مجلس شورای اسلامی بر تعامل بین دو نهاد تاکید کردند.

سپس جناب آقای مهندس حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت های مکتا را یک ایده جدید معرفی کرده و افزودند این قابلیت وجود دارد ایده مکتا در سایر موسسات فرهنگی استان هم پیاده گردد.

ایشان معرفی و شناساندن مکتا برای جامعه علمی کشور را ضروری ارزیابی کرده در این راستا از برگزاری همایش کتابخانه های تخصصی در ۲۳ آذر خبر داد و افزود برگزاری این همایش مورد حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در ادامه این دیدار جناب آقای دکتر لاریجانی نقش و جایگاه کتابخانه های تخصصی در جامعه را تبیین فرموده، بیان کردند در کتابخانه های تخصصی کمیت منابع و مراجعین مد نظر نیست بلکه جامعه استفاده کننده از کتابخانه های تخصصی مهم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محققین را جامعه اصلی مراجعه کننده به کتابخانه های تخصصی معرفی کرده و افزودند کتابخانه های تخصصی وظیفه تهیه منابع تخصصی مورد نیاز محققین را بر عهده دارند.

ایشان ضمن تقدیر از فعالیت کتابخانه های تخصصی وابسته به دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی از کتابخانه تخصصی تاریخ به عنوان یک نمونه موفق نام بردند.

دکتر لاریجانی در این دیدار تاکید کردند مجمع کتابخانه های تخصصی نباید دولتی بشوند بلکه دولت باید از این ایده و فعالیت های آن حمایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود صدا و سیما را ظرفیت مناسبی برای معرفی مکتا ارزیابی نموده و از آقای عماد خواستند در این خصوص با صدا و سیما هماهنگی لازم صورت بگیرد.

دراین دیدار آقایان حجت الاسلام والمسلمین معراجی، دکتر سادات فخر، دکتر محمدی، دکتر طاهری، دکتر محمدی استانی، جناب محفوظی، جناب احمدی، حجت الاسلام محمدی، جناب احمدلو، جناب ملک لی، حجت الاسلام جعفری فراهانی، جناب اخوان، جناب راهنورد حضور داشتند.

 (این دیدار در تاریخ 08/20//1396 صورت گرفت)


لینک اصلی 

http://ical.parliran.ir/ical/fa/Content

http://makta.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی