تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی دبیر شورای کتاب مجمع در معرفی کتاب اظهار کرد: کتاب ارزش مند الامامة والولایة فی القرآن الکریم به زبان عربی توسط جمعی از دانشمندان و مولفان گرانقدر حوزه علمیه قم حضرات آیات سید علیاکبر موسوی یزدی، محمد محمدی گیلانی، محمد یزدی، حسین مظاهری، محمدتقی مصباح یزدی و محمدعلی تسخیری در پانزده فصل تنظیم شده و به بررسی موضوع امامت از رهگذر قرآن کریم و سنت شریف با هدف روشن شدن حقیقت و پاسخ‌گویی به شبهه‌های برخی از دانشمندان که منکر وجود آیات قرآنی برای اثبات امامت و ولایتپرداخته است. ابتدا به خلافت به عنوان زیربنای کمال انسانی و هدف آن پرداخته است و ذکر می‌نمایند که دو نوع خلافت و جانشینی (الهی و بشری) در قرآن کریم به کار رفته است و مراد جانشینی در آیه خلافت جانشینی الهی است.

کتاب امامت و ولایت در قرآن منتشر شد

الإمامة والولاية في القرآن الكريم

وی گفت: نویسندگان در ادامه به ویژگی‌ها و عناصر لازم برای امامت، اولی الامر، آیه مباهله، آیه ولایت، مفهوم قرآنی ولایت، آیه تبلیغ، آیه اکمال، آیه علم الکتاب، آیه بینه، آیه تطهیر و ... اشاره می‌نمایند. نگارندگان در پایان به نتیجه‌گیری می‌پردازند و بیان می‌کنند که ولایت امامان علیهم السلام یک حقیقت مسلم قرآنی است و در آیات متعددی مطرح شده و این جانشینی با تعیین الهی انجام می‌گیرد و مردم در آن نقشی ندارند.

حجت الاسلام جعفری فراهانی گفت: همچنین امامت یک مقام فرمانروایی و رهبری در عرصه اجتماعی و سیاسی است و اطاعت از همه فرمان‌های ایشان در بر مردم واجب است. امام مصون از خطا و فراموشی و گناه است و از ویژگی‌های امامت، برخورداری از علم کتاب و علم شهودی و حضوری است.

کتاب امامت و ولایت در قرآن منتشر شد

ایشان در پایان افزود: کتاب الامامة والولایة فی القرآن الکریم با تصویب شورای کتاب مجمع پس از انتشار به زبان عربی توسط مجمع، با تلاش اداره ترجمه مجمع و همکاری آقای احمد ناظم به فارسی برگردان و با عنوان امامت و ولایت در قرآن از سوی انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام، در سال 1397 همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در شمارگان 1000 نسخه به بازار نشر رسید و در اختیار عموم محققان حوزوی و دانشگاهی و سائر علاقه مندان قرار گرفت.

ادامه در لینک اصلی

http://abwa-cd.com/fa/News/View/15138/%DA

http://www.aljawadain.org/Pr/book-library-details.php?id=1173&cat=523

http://mesbahyazdi.com/farsi/?../lib/Farsi_Abstract/book-1-1-10.htm

http://ajafari42.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14553

http://tabyin.ir/node/80816

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی