تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس(2018) صبح روز جمعه 17 فروردین 1397 با شعار "بخوانیم، تا دو بار زندگی کنیم (به عربی: نقرأ، لنعیش مرّتین)" در پایتخت این کشور افتتاح شد.

سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس افتتاح شد + تصاویر

این مراسم با حضور "محمد زین العابدین" وزیر فرهنگ تونس، نظیر الجزائری او "عزالدین المهیوبی"، سفرای برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، نویسندگان، ادبا، شعراء، مترجمین، هنرمندان، فعالان چاپ و نشر و شخصیت های سیاسی تونسی برگزار گردید. در ابتدای مراسم آقای "شکری المخبوت" مدیر نمایشگاه، گزارشی از روند برگزاری آن ارائه کرد.

وی گرایش موضوعی دوره سی و چهارم را "زن تونسی" اعلام کرد و گفت: نقش جامعه زنان تونس، در مسیر دموکراسی بسیار مهم بوده است و ما با این انتخاب، از مجاهدات آنان تکریم می‌کنیم.

المخبوت سپس با خوشامدگویی به وزیر فرهنگ الجزائر و هیأت همراه او، این کشور را به عنوان "مهمان ویژه" نمایشگاه امسال معرفی کرد و گفت: این انتخاب، به دلیل روابط تاریخی و تمدنی مشترک دو کشور تونس و الجزائر صورت گرفته است.

سپس دو وزیر فرهنگ تونس و الجزائر به ایراد سخن پرداختند. نقش کتاب در جهانی شدن، اهمیت آزادی بیان، توجه به تنوع موضوعات در تولید کتاب و ریشه های تاریخی و فرهنگی دو کشور تونس و الجزائر از مهمترین محورهایی سخنان این دو وزیر بود.

به گزارش خبرنگار ابنا از تونس، در ادامه این مراسم افتتاحیه، تعدادی از نویسندگان و مترجمین برتر در زمینه های مختلف، مورد قدردانی قرار گرفتند و جوایزی به آنها اهداء شد. علاوه بر نویسندگان تونسی، از سه فرهیخته عراقی، فلسطینی و مراکشی نیز تجلیل شد.

پس از پایان مراسم، روبان نمایشگاه بریده شد و مقامات حاضر از برخی غرفه ها دیدن کردند.

شیخ "راشد الغنوشی" رهبر حزب حاکم تونس (النهضة)، حجت‌الاسلام والمسلمین "بروجردی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس و حجت‌الاسلام والمسلمین "حسینی عارف" مدیرعامل خبرگزاری ابنا از شرکت کنندگان ایرانی در این مراسم بودند.

گزارش تصویری/ افتتاح سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس

لینک اصلی 

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8

http://fa.abna24.com/news/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی