تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به مبنای هفته وحدت گفت: قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) بر وحدت مسلمین تأکید دارند و از جانب خداوند رهنمودهای بسیاری در جهت تحقق این امر نازل شده است.

وی افزود: قرآن کریم در آیات متعدد مسئله وحدت و راه کارهای موثر در تقویت اتحاد مسلمانان را بیان کرده و از وحدت به عنوان نعمت یاد می ‌کند.

Image result for ‫وحدت‬‎

علمای دینی اسلام همواره درصدد ایجاد وحدت امت اسلامی هستند

جعفری فراهانی اظهار کرد: پیامبر(ص) در مدت ۲۳ سال نبوت در ارتباط با ادیان الهی دیگر سعی در ترویج اسلام داشتند و در مناظره و مباحثه با آنها مبانی اسلام را بیان می‌کردند و همین سیره در زندگی سایر ائمه معصومین(ع) نیز مشاهده می شود.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) این سیره پیامبر(ص) در ارتباط با سایر ادیان الهی ادامه دارد به گونه ای که از سایر فرق و مذاهب دیگر در پای درس این امامان بزرگوار حاضر می شدند. این شیوه در عصر غیبت هم ادامه دارد و علمای مذهبی جهان اسلام در سایه وحدت برای ترویج اسلام تلاش می کنند.

وی گفت: مطالعه سیره علمای دینی ما از جمله سید جمال الدین اسدآبادی، آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، امام خامنه ای(مدظله العالی) برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) است و همواره علمای شیعه درصدد ایجاد همدلی و اتحاد میان امت اسلامی بوده اند.

ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی‌ها است

جعفری فراهانی با بیان اینکه ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی ها است، اظهار کرد: در سال های اخیر برگزاری کنفرانس های اسلامی و تجمع علمای شیعه و اهل سنت راهبردی برای خنثی کردن توطئه دشمنان است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در جهان امروز اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در صدر تبلیغات رسانه های غربی قرار گرفته تا چهره ای هر چه خشن تر از اسلام و مسلمانان را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

وی گفت: دشمنان از سوی دیگر با راه انداختن جنگ های نیابتی و حمایت از تروریست ها و جریانات افراطی، تکفیری و جنایت کارانی همچون داعش به نام اسلام در جهت تامین منافع استعمارگران و بدخواهان مسلمانان گام برمی دارند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: در حالی که دشمنان اسلام با این ترفندها به دنبال ایجاد تفرقه، تضعیف کشورهای اسلامی و بی ثباتی در جهت تجزیه کشورهای اسلامی هستند، وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی ها است و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت کنند.

دشمنان به دنبال خاموش کردن چراغ اسلام و مسلمین

وی گفت: انگلیس ها با سیاست خصمانه ترفند «تفرقه بنداز و حکومت کن» و ایجاد دودستگی در بین مسلمانان می خواهند چراغ اسلام و مسلمین را خاموش کنند و راه سلطه گری را برای خود باز کنند.

مجمع تقریب مذاهب برای اخوت دینی

جعفری فراهانی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام سبب نزدیک شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف شناخت یکدیگر و دستیابی به اخوت دینی تفرقه‌های موجود در جوامع مختلف اسلامی است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: ایجاد ارتباط میان علمای کشورهای اسلامی و فرقه های مختلف مذهبی در کنفرانس‌های اسلامی یکی از شیوه های رسیدن به همگرایی جوامع اسلامی است.

وی تصریح کرد: مفتیان وهابی با فتواهای غلط و فتنه انگیزی تلاش کردند تا برخی را از فهم حقیقت بازدارند و زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دستخوش این توطئه ها و ناملایمات بسیاری شد.

جعفری فراهانی ادامه داد: امروز جریان های تکفیری با اعمال بسیار ناپسند درصدد هستند تا چهره نازیبایی از اسلام را به جهان نشان دهند اما وحدت بین مسلمانان مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و افراد پدیدآورنده گروه های تکفیری بود.

دلارهای عربستان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام ناکام ماند

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برخی از اختلاف های جهان اسلام از سوی دولت های مدعی اسلام صورت می گیرد و انواع تهمت ها را به دلیل اعتقادات شیعیان و عشق آن ها به اهل بیت(ع) به شیعیان نسبت می دهند.

وی افزود: عربستان امروز در تلاش برای تفرقه‌افکنی و از بین بردن وحدت مسلمانان است اما تاکنون میلیاردها دلار هزینه آن ها برای تفرقه افکنی بی نتیجه مانده است.

وحدت تنها راه نجات جهان اسلام است

جعفری فراهانی با بیان اینکه وحدت تنها راه نجات جهان اسلام است، بیان کرد: علمای شیعه و سنی باید برای تقویت وحدت جهان اسلام تلاش کنند و پیام وحدت اسلامی را به دنیا صادر کنند و بدون اختلاف و نزاع در کنار یکدیگر برای مصالح جهان اسلام تصمیم گیری کنند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: توسعه و ترویج مبانی توحیدی و قرآنی نیازمند اتحاد و وحدت همه آحاد اسلامی است، رویکرد وحدت در جهان اسلام نیز با دو رکن قرآن و ثقلین حاصل می‎شود. 

لینک خبر 

http://www.diyareaftab.ir/news/33612

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی