تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به موضوع این همایش اظهار کردند: موضوع امسال همایش دکترین مهدویت اصل ظهور در ادیان ابراهیمی است.

آیت‌الله جوادی آملی: اصل ظهور منجی حرف تمام ادیان است/ عقل مردم در عصر ظهور کامل می‌شود

ایشان ادامه دادند: مهم ترین کار یک محقق این است که بداند، چه چیزی بگوید، براین اساس جریان ظهور حضرت مهدی(عج) یک موضوع جهانی است و همه ادیان منتظر ظهور یک منجی هستند.

مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: امام زمان(عج) خلیفه خداوند و رسول خدا(ص) در زمین هستند، اما این خلافت با خلافت های معمول متفاوت است، خداوند را باید با الوهیت شناخت، امام زمان(عج) خداوند را به «الله» می‌شناسد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به ملائکه اظهار کردند: اگر آنها در حدی بودند که عالم به اسماء الهی باشند، خداوند این اسماء را به آنها می آموخت، اما ملائکه در این حد نیستند، وجود امام مهدی(عج) کل نظام تکوین را باید در دست داشته باشد و این نظام را بشناسد تا آنها را به مقصد برسانند.

ایشان ادامه دادند: وجود امام زمان(عج) تمام علوم را با علم شهودی فراگرفته است و همه این امور را می داند، دعاکردن و صدقه دادن برای امام زمان(عج) جزو وظایف رسمی ما است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزودند: انسان تا توحید را نشناسد، نمی تواند رسول اکرم(ص) را بشناسد و بدون شناخت پیامبر(ص) امکان شناخت امام وجود ندارد، امام صادق(ع) به یکی از یاران خود در خصوص وظیفه شیعیان در ایام غیبت فرمودند که آنها باید به دنبال شناخت خداوند و رسول اکرم(ص) باشند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به ضرورت شناخت توحید اظهار کردند: تا زمانی که توحید را نشناسیم، نمی توانیم که رسول اکرم(ص) را بشناسیم و بدون شناخت پیامبر(ص) نمی توانیم که امام را بشناسیم.

ادامه در لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۱
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی