تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ مطالعه اظهار کرد: اکنون نیازمند آغاز نهضت کتابخوانی در میان مردمیم، نهضتی که در میان تمامی اقشار جامعه جنبشی ایجاد کند. این حرکت باید از طریق اعضای هیات دولت، وزیران و شخصیت‌های بر جسته جامعه شروع شود.
حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتاب خوانی و شمارگان پایین کتاب در ایران، تاکید کرد: کتاب خوانی باید به عنوان یک نیاز و دغدغه روزانه افراد جامعه درآید، به‌گونه‌ای که چنانچه روزی به کتاب دسترسی نداشتیم یا موفق به مطالعه نشدیم، خلاء آن را در آن روز و در زندگی‌مان احساس کنیم. 
وی با اشاره به این که کتاب خوانی باید به عنوان نیاز واقعی جامعه بیان و درک شود، گفت: چنانچه مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار گوناگون جامعه نهادینه شود، آثار آن، آینده جامعه را بیمه خواهد کرد. 
حجت‌الاسلام جعفری فراهانی، معرفی آثار ارزش مند، مفید و فاخر توسط هریک از کتابخانه‌های بزرگ را گامی در راستای حمایت از کتاب‌های ارزش مند و پیش‌برد جامعه به سوی مطالعات مفید برشمرد و تصریح کرد: هریک از نهادها و مراکز مرتبط با کتاب نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ... می‌توانند کمیته‌های داخلی را برای تعیین و معرفی آثار خوب و مفید تشکیل دهند و از طریق رسانه‌های گوناگون، کتاب‌های ارزش مند و برتر در حوزه‌های مختلف را به جامعه معرفی کنند. 
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مولفان و ناشران را از رئوس دیگر چرخه تولید و نشر کتاب خواند که می‌توانند در نشریات، روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف به صورت منظم و منسجم واپسین تالیفات یا آثار برتر خود را به اطلاع همگان برسانند. 
مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، چهارشنبه 29 تیر 1390، در دیدار جمع کثیری از کتابداران، جایگاه مطالعه و شمارگان کتاب‌ها را برای کشوری چون ایران ناکافی دانسته و خواستار همت بیشتر همه مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور شدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۱)

خدا قوت استاد
ان شاء الله همیشه موفق باشید
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی