تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه وآله نوشته عائشه بنت الشاطی و ترجمه و تعلیق احمد صادقی اردستانی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار نشر شد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: عبدالله بن مسعود، در زمینه تواضع و فروتنی پیامبر صلی الله علیه وآله می گوید: مردی به حضور ان حضرت رسید و می خواست با وی صحبت کند، اما آن مرد گرفتار آشفتگی و لرزش گردید!

پیامبر با مشاهده وضع روحی آن مرد فرمود: آرام بگیر، من پادشاه نیستم، بلکه فرزند زن ساده زیستی هستم( که چون دیگران) گوشت را روی سنگ داغ می انداخت، تا پخته شود و آن گاه آن را می خورد و بدسن سان ار اصالت خانوادگی و ساده زیستی یاد می کرد.

حضرت آمنه سلام الله علیها بانویی بود که بیش از چهارده قرن پیش با کمال ایمان، تدبیر، خردمندی، پاکی، تحمل رنج ها، فداکاری و شجاعت پیامبری را در دامان و آغوش گرم خویش پرورش داد که اکنون در سراسر جهان، بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر مسلمان، مطیع و پیرو او هستند و روز و شب با نهایت اخلاص و سربلندی، از وی تجلیل و تکریم به عمل می آورند.

در این کتاب با موضوعاتی همچون «راز و نیاز»، «سالار مادران»،‌ «مادران پیامبران»، «محل ولادت و وراثت»، «گلواژه قریش»، «عروس یتیم نواز»، «مادر کودک یتیم»، «مسافرت»، «زندگانی جاویدان» و «کتاب نامه» آشنا می شویم.

آمنه، مادر پیامبر صلی الله علیه وآله دختر «وهب بن عبد مناف» در 12 یا 17 ربیع الاول عام الفیل(570 م) فرزند خویش، حضرت محمد صلی الله علیه وآله را در «شعب ابی طالب» در غیاب همسرش «عبدالله» که برای تجارت به «شام» سفر بی بازگشت کرده بود. به دنیا آورد.

آمنه جوان، وقتی خبر دردناک وفات همسر جوان را دریافت کرد، فرزند دلبند خویش را با همراهی «ام ایمن» برای زیارت مزار پدر به مدینه برد، ولی هنگام بازگشت، در محل «ابواء» بین مدینه و مکه، وفات یافت و در همان جا به آغوش خاک آرمید.

وفات این بانوی بزرگ، شش سال و سه ماه پس از ولادت رسول خدا صلی الله علیه وآله اتفاق افتاد. این بانوی بزرگوار، نزد خداوند متعال، شخصیتی شریف و صالح بوده است که فرزندی چون  حضرت محمد صلی الله علیه وآله را در دامن خویش پرورید، از همین رو، آشنایی با او، امر لازمی است. اثر پیش رو، زوایای زندگانی شکوهمند این بانوی سترگ را به تفصیل بررسی کرده است.

کتاب آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه وآله نوشته عائشه بنت الشاطی و ترجمه و تعلیق احمد صادقی اردستانی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 12000 تومان در 232 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان منتشر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی