تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش قادمون به نقل از خبرگزاری شبستان؛ شبکه خبری “الفاطمیة” مصر در مقاله ای آورد: «آیا ائتلاف آمریکا و انگلیس و به دنبال آنها عربستان سعودی و اردن در صدد ایجاد جنبش های افراطی شیعه در امتداد خطوط  افراطی جنبش سنی سلفی وهابی است؟ در حقیقت من برای مسلمانان شیعه از ایجاد جنبش های تکفیری توسط دستگاه اطلاعات آمریکا و انگلیس همانند اندیشه تکفیری و تروریستی سنی وهابی می ترسم».

شبکه‌های تفرقه‌افکن

به همین دلیل خبر افراط گرایی شیعه و هشدار نسبت به آن در صفحات رسانه ها مدام افزایش می یابد و این موضوع در برخی اظهارات شیوخ به ظاهر شیعی منعکس می شود، اما مقر آنها در «انگلیس» بوده و در واقع تئوری تکفیر را ابزاری برای کسب فوائد مالی و اطلاعاتی در راستای منافع ویژه قرار داده اند. مانند «یاسر الحبیب» و کانال انگلیسی «فدک» همراه با شعارهای به ظاهر شیعی  را می توان ذکر کرد که ممکن است همگان از خروج چنین فرقه های به اصطلاح شیعی غافلگیر شوند، همان گونه که در میان اهل تسنن نیز اتفاق افتاد. اما همه می دانند که چنین رویکرد اهل تسنن به کادرهای نظامی و خطبای مساجد تحت حمایت «آمریکا» و «انگلیس» برای ایجاد فتنه است که با استفاده از ابزار خلیجی برای تحریک فرقه ای صورت می گیرد. «انگلیس»نیز بسیاری از فرصت طلبان تکفیری شیعه را برای همین مقصود گرد هم آورده و تمام ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی را برای حمایت از آنها به کار گرفته است.

شبکه “فدک” وابسته به “یاسر حبیب” به طور کلی تفاوتی با شبکه “وصال” ندارد؛ تنها تفاوت این دو شبکه این است که شبکه “فدک” از لندن پخش می شود و شبکه “وصال” از ریاض؛ ولی شیوه هایشان تفاوتی نمی کند و به یک طرح توطئه گرانه واحد خدمت می کنند.
شبکه‌های تفرقه‌افکن
پشت این وضعیت جدید، یک داستان قدیمی نهفته است که به گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 در آینده نزدیک شاهد افراط گرائی شیعی و مسیحی در نقاط مختلف جهان خواهیم بود. در حقیقت اطلاعات غرب بیهوده نمی گوید بلکه نشان می دهد که آنان زمینه مناسبی را برای ایجاد چنین جنبش های افراطی جهت متقاعد کردن افکار عمومی در جهت اثبات مشکل بودن دین فراهم کرده اند، مقصود از دین به مفهوم کلی آن در تمام اشکال و انواع آن است.

این حوادث دردناک چگونه می تواند رخ دهد؟ پاسخ کاملا ساده است، اکثریت رسانه های ما به حال خود واگذار نمی شوند و حقیقت جنایات تروریسم آمریکائی و انگلیسی و فرانسوی را برای افکار عمومی انعکاس نمی دهند بلکه حتی برخلاف اصرار ملت «آمریکا» بر تقلبی بودن پرچم سازمان تجارت جهانی در «نیویورک»، «سیا» جهت کسب اهداف اقتصادی و استعماری، اما باز تمام شبکه های عربی بر حمایت از اطلاعات «آمریکا» و توجیه اتهام به اسلام و عرب و «اسامه بن لادن»، مزدور خود این سازمان «سیا» اصرار دارند.
یک مسلمان شیعه چگونه می تواند پشت چنین فتنه ای با استناد به طرح های شیطانی «آمریکا» بایستد و چگونه می تواند در برابر چهره هایی قرار گیرد که ستون این طرح شیطانی بوده و بازیگران آن، مردان عرب و مسلمان هستند که مانند «یاسر حبیب» در «انگلیس» پناهنده شده اند.
«یاسر حبیب» که در حقیقت طرح فتنه انگیز وهابیت تکفیری در جهان عربی و اسلامی است، مورد نکوهش و نفرین تمام علمای شیعه قرار گرفته است. شبکه «فدک» نیز با این بهانه که کانال هایی پیوسته شیعه را مورد تهاجم قرار می دهند، ما نیز تسنن را مورد حمله قرار می دهیم. تمام این شبکه ها در راستای ایجاد فتنه و آشوب در حوزه خلیج فارس عمل می کنند.
به طور خلاصه تمام اقدامات این نوع شبکه ها توسط مأموران اسرائیلی اداره می شود و اگر حتی مورد حمایت مستقیم آنها نباشد، از طریق نفوذ آنها در ایجاد تفرقه و فتنه در بین مسلمانان عمل می کنند. بنا بر این هیچ تفاوتی بین چنین شبکه هایی با سربازان فرقه گرا در اصل هدف وجود ندارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۰
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی