تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مرکز مطالعات «لؤلؤة البحرین» وابسته به  ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه با همکاری وزارت فرهنگ سوریه، مراسم رونمایی از کتابی با عنوان «نظام سعودی، تروریست است،‌ چرا؟» در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی عربی در دمشق برگزار کرد.

مراسم دمشق رونمایی کتاب آل سعود

در این مراسم، شخصیت‌های بلندپایه‌ای از جمله نمایندگان وزارت فرهنگ سوریه، سفیر یمن در سوریه، نماینده رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دفتر امام خامنه‌ای در سوریه و نمایندگان برخی از جنبش‌های جهادی فلسطینی در کنار شماری از نویسندگان، ادیبان و اندیشمندان حضور داشتند.

کتاب موسوم به نظام سعودی تروریست است، چرا؟، چکیده دیدگاه‌های نخبگان مردمی و اجتماعی است که حمایت رژیم سعودی از تروریسم و تامین مالی آن و نشر افکار تکفیری در جهان و مقابله این رژیم با جنبش‌های مقاومت و اجرای طرح‌های غربی و آمریکایی در منطقه را افشا می‌کند.

خانم رباب احمد مدیر مرکز فرهنگی دمشق در این مراسم به تمجید از  انقلابیون بحرینی و تمام آزادگان بحرین پرداخت و اظهار داشت این کتاب از نقش رژیم سعودی در متلاشی کردن منطقه و تامین مالی تروریسم و  همکاری با رژیم اشغالگر اسرائیلی پرده برمی‌دارد.

وی تاکید کرد مقابله با فرهنگ حذفی و تکفیری که آل سعود برای نشر و گسترش آن تلاش می‌کند،‌از راه فرهنگ روشنگری و فکر آزاد و میانه‌روی ممکن است.

نایف احمد القانص سفیر یمن در دمشق هم طی سخنانی تاکید کرد نظام تروریستی سعودی پس از آنکه جوانان بحرینی و یمنی ایستادگی و مقاومت اسطوره‌ای و حماسی از خود نشان دادند، به دخالت مستقیم در بحرین و یمن روی آورد، اما جوانان بحرینی و یمنی تسلیم شدن در برابر دیکتاتور و جانی را نپذیرفتند. وی افزود این کتاب بخش‌هایی از اقدامات رژیم سعود علیه امت اسلام و اعراب را بر ملا می‌کند.

مدیر مرکز مطالعات «لؤلؤة البحرین» هم اهمیت این کتاب را در افشای روابط موجود میان آل سعود و صهیونیست‌ها و جنایاتی دانست که این رژیم در منطقه از طریق اشغال بحرین و پخش بازوهای تکفیری خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن مرتکب شده است.آل سعود طی چندین دهه تلاش کرده‌اند از طریق خریدن نویسندگان و سیطره بر رسانه‌های عربی مانع افشای ارتباطات و جنایاتشان شوند، اما برخی از نویسندگان و اندیشمندان با قلم‌هایشان برای رسوا کردن آل سعود و ثبت آن با دلیل و مدرک به پاخواستند.

ائتلاف جوانان  انقلاب 14 فوریه در ماه مارس گذشته همزمان با سالگرد اشغال نظامی بحرین از سوی رژیم آل سعود، برنامه‌ جهانی برای توصیف نظام آل سعود به عنوان یک رژیم تروریستی آغاز کرد، این ائتلاف بر ضرورت یکپارچه‌ شدن تلاش‌ها برای محاصره این رژیم و مهار تروریسم آن تاکید کرد.

لینک خبر

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/08/09/1225744

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی