تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

 

اخیرا سعودی ها به ویژه عادل الجبیر وزیر خارجه و برخی سفیران این کشور از جمله ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق ادعاهایی را علیه ایران مطرح کردند و مدعی حمایت ایران از تروریسم شدند.

وهابی

همزمان با آن، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی آل سعود نیز ایران را مجوس و دشمن اسلام و مسلمین خواند. در همان حال رسانه های سعودی با بوق و کرنای فراوان به دنبال ترویج ایران هراسی و مظلوم نمایی آل سعود هستند. در کنار این عوامل به عنصر پول و تطمیع دیگران به ویژه کشورهای کم بنیه تر نیز باید اشاره کرد. به عبارت دیگر در حال حاضر پول، شیوخ وهابی، رسانه ها و دیپلماسی فریب و نیرنگ از ابزار های اصلی آل سعود برای ترویج ایران هراسی و کمک به تحقق اهداف سیاست خارجی سعودی هاست.

در حال حاضر پول، شیوخ وهابی، رسانه ها و دیپلماسی فریب و نیرنگ از ابزار های اصلی آل سعود برای ترویج ایران هراسی و کمک به تحقق اهداف سیاست خارجی سعودی هاست

سعودی ها از مدت ها قبل از رسانه ها به عنوان ابزار اساسی برای توجیه سیاست های غلط و دخالت های نابجا استفاده می کنند. اما همان طور که گفته شد، سعودی ها به ابزار دیگری هم برای پیشبرد سیاست خارجی خود توجه دارند و آن ایدئولوژی سلفی-وهابی است که از طریق مبلغان سلفی در کشورهای عربی و اسلامی طاعون وار گسترده شده است.

سعودی ها از شبکه های تلویزیونی و پایگاه های خبری و روزنامه ها برای القای سیاست خارجی آل سعود بهره می گیرند. در این میان العربیه سخنگوی رسمی آل سعود و مدافع سرسخت سیاست های آمریکا در منطقه است.

آنها برای توجیه جنگ خود در یمن از پروپاگاندا بهره بردند تا افکار عمومی و حکومت های عربی و اسلامی را با خود همراه سازند. آنها هدفشان کشاندن دیگر کشورها در جنگ یمن بود زیرا خود ارتش قوی که قادر به جنگ زمینی باشد ندارند و این با وجود قراردادهای نظامی کلانی است که با آمریکا به امضا می رسانند و هزینه های گزافی را بر مردم عربستان تحمیل می کند.

البته این که عربستان سعودی ارتش ملی قوی مانند دیگر کشورها ندارد هم، به نگرانی و ترس خاندان حاکم از قدرت گرفتن این ارتش و تهدید تاج و تخت حاکمان آن است. علت این که سعودی ها گارد ملی را به وجود آوردند نیز همین ترس و نگرانی است. افراد گارد ملی عربستان با خاندان حاکم قرابت بیشتری دارند و از قبایل نزدیک به آل سعود هستند. وظیفه اساسی گارد ملی حفاظت خاندان حاکم از خطرات داخلی و کودتاهای نظامی و دیگر خطرات است.

ادامه در لینک اصلی

http://www.mehrnews.com/news/3766268

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی