تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


این نشست به همت موسسه دارالاعلام که تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی اداره می‌شود برپا شد. حجت‌الاسلام دکتر فرمانیان که ریاست این جلسه را بر عهده داشت با تشریح فعالیت‌های موسسه دارالاعلام در چند سال گذشته گفت: این موسسه با رویکرد شناخت سلفیت در دو پخش آموزش و پژوهش مشغول کار است و تاکنون در دو دوره، از میان طلاب علاقه‌مند و مستعد، افرادی جذب و آموزش داده‌شده‌اند.

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان افزود: ما امروز به ۵۰۰ نفر محقق در حوزه سلفیت و وهابیت نیاز داریم درحالی‌ که جمعاً ۵۰ نفر در این زمینه نداریم. وی با اشاره به مجلۀ "سراج منیر"- تنها مجله‌ای که با موضوع سلفیت منتشر می‌شود- گفت: تاکنون ۱۵ شماره از این مجله چاپ‌شده و توجه مراجع را به خود جلب کرده است. این مجله به علمای اهل سنت ایران هم فرستاده می‌شود که در عین تقریب و احترام، به‌نقد اوضاع موجود می‌پردازد.
حجت‌الاسلام دکتر فرمانیان در ادامه به یکی دیگر از فعالیت‌های موسسه دارالاعلام که برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع سلفیت و وهابیت است گفت: امروز از دکتر سید علی موسوی نژاد برای سخنرانی دربارۀ مسائل یمن دعوت کرده‌ایم. ایشان ۲۰ سال است که در موضوع زیدیه کار علمی تحقیقاتی انجام می‌دهند و از معدود متخصصان این موضوع در حوزه علمیه قم و ایران هستند.
حوثی‌ها، جریانی شیعی-اسلامی
عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب از میان موضوعات اعلام‌شده سخنان خود را به انصارالله یا حوثی‌ها و حملات ظالمانه عربستان اختصاص داد و گفت: «انصارالله» ریشه در مذهب زیدی دارد، مذهب زیدی در تشیع و تشیع در اسلام ریشه دارد؛ پس با جریانی اسلام‌گرا در یمن مواجهیم که قرائت شیعی دارند. نام "حوثی" از یکی از شاخه‌های خاندان حسنی که در شهری به نام "حوث" زندگی می‌کردند گرفته‌ شده است». دکتر موسوی نژاد با تصحیح شایعه‌ای دربارۀ حوثیان گفت: حوثی نه نام قبیله است نه نام حزب، بلکه نام بیتی از عالمان حسنی در یمن است که به امام علی (ع) بسیار ارادت داشته‌اند.

ادامه در لینک زیر

http://urd.ac.ir/fa/cont/1373

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی