تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۱۳

مرکز فتنه وهابیت عربستان است

یکی از مراجع تقلید گفت: منابعی جمع‌آوری شده که نشان دهیم مرکز فتنه وهابیت، عربستان است و این اطلاعات را در اختیار تمام دنیا قرار خواهیم داد که این افراد از مسلمین نیستند و دنیا نیز دیگر تکرار نکند که اسلام دین خشونت است.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس و مراکز تخصصی تحت اشراف خود که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کسی که می‌خواهد پیشوای مردم باشد اول باید خودش را بیاموزد و معلم خویشتن باشد پیش از آنکه معلم دیگران باشد.

وی با تاکید بر اینکه تأدیب عملی اثر بسیار زیادی دارد، گفت: در ادامه این حدیث آمده کسی که خودش را تربیت کرده احترامش بیش از کسی است که دیگران را تربیت کرده است.
سیاست و حکومت آل سعود
این مرجع تقلید افزود: اگر این کلام امام علی(ع) عمل شود تحولی در جامعه ایجاد می‌شود و در ابتدا باید عیوب را بفهمیم؛ سه راه در این مسیر وجود دارد و نخست اینکه واقع بین باشیم، دوم اینکه از دوستانمان سؤال کنیم که عیوبمان را به ما بگویند و سوم اینکه از عادات و سنت‌های بزرگان الگو گرفته و عمل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز تخصصی زیرمجموعه مدرسه علمیه امام کاظم، گفت: کتاب‌ها، مجلات، مقالات و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده که آن‌ها رضایتمندی و خوشحالی امام زمان را در پی داشته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نخستین برنامه‌ای که در این مدرسه اجرایی شد دروس آزاد بود که سعی داشتیم با کلاس‌های متعدد، دروس متعددی که امکان برگزاری در فضاهای دیگر نیست اینجا اجرایی شود.
وی با تاکید بر اهمیت حضور و غیاب در کلاس‌های حوزه تصریح کرد: این آسیبی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و در مدرسه امام کاظم این مشکل برطرف شده و بر حضور و غیاب طلاب نظارت می‌شود.
ادامه در لینک اصلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی