تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به‌مناسبت شهادت آیت الله شیخ باقر النمر بسته کتاب «شناخت فرقۀ ضالۀ وهابیت و تکفیری ها»، مربوط به مجمع ناشران انقلاب اسلامی منتشر شد.

با این کتاب‌ها فرقۀ ضالۀ وهابیت را بیشتر بشناسید

* شناخت فرقه ضاله وهابیت

پیامبر اعظم (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله): «آنان قرآن را خوب تلاوت می‌کنند؛ اما آیه‌هایش از حنجرشان هم رد نمی‌شود! از دین خارج می‌شوند، آنچنان که تیر از کمان خارج می‏ گردد و دیگر به طرف دین باز نمی‏ گردند؛ همان گونه که تیر دیگر به کمان برنمی ‏گردد. اینان هیچ بهره‌ای از قرآن نمی‌برند». سخن از مردمانی است که کمتر از سه قرن پیش، ناگاه در میان مسلمانان ظاهر شدند و کتاب خدا را بر سردست گرفتند و دم از توحید زدند و با جنایت‌ها و تأویل آیات قرآنی، مسیر اسلام را به انحراف کشیدند. این بسته مطالعاتی، حاصل دست‌چینی از برخی از کتاب‌هایی است که درباره تاریخچه و عقاید فرقه «وهابیت» سخن گفته و به معرفی شخصیت‌های معروف و جریان‌های فکری آن پرداخته است. نکته قابل توجه اینکه در بین آثار عربی، کتاب‌های خوب و مفید بسیاری قابلیت دارند که در چنین بسته ‏ای به کار آیند؛ اما به اقتضای حال مخاطبان، این کتاب‏ها از بین ده‌ها کتب فارسی موجود، از بهترین‏ ها گلچین و ارائه شده است. آنچه در این مجموعه قابل ذکر است، سطح ‏بندی کتب به فراخور سطح معلومات و آمادگی مخاطبان است که در دو سطح مبتدی و پیشرفته می‏ توان از این بسته پیشنهادی استفاده کرد.

* نظری بر تاریخ وهابیت

وهابیت، فرقه‌ای است که با گذشت حدود سه قرن از پیدایش آن، بسیاری از ممالک اسلامی و به‌خصوص مرکز پیدایش اسلام، سرزمین حجاز را تحت تأثیر خود قرار داده است. کتاب پیش‌رو، تاریخ وهابیت را به شیوه‌ای خاص مرور می‌کند. عقاید وهابیت و بحث کلامی آن به صورت مختصر و گذرا است و نویسنده درصدد است تا با زبانی ساده اما عالمانه، تاریخچه وهابیت را در سه مرحله تبیین کند و در اختیار محققان قرار دهد.

نظری بر تاریخ وهابیت

چارچوب اصلی کتاب تالیف «خانم زهرا مسجد چامعی» را این موضوعات تشکیل می‌دهد: معرفی کلی از وهابیت شامل معرفی افراد تأثیرگذار در تأسیس این فرقه، خاستگاه رشد و نمو وهابیت، تاریخچه وهابیت در سه مرحله، از اندیشه‌ها و تفکرات وهابیت تا ابتدای زمامداری عبدالعزیز و از اوایل قرن بیستم، مقارن زمامداری عبدالعزیز، تا زمان کنونی. در پایان، تشکیلات و نفوذ وهابیت در کشورهای مختلف و برخی اعتقادات وهابیون بررسی شده است. سعی نگارنده، معرفی کامل و دورنمایی واضح از وهابیت است.  

                                                                 لینک متن کتاب 

http://vahabiat.porsemani.ir/content/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA

* تاریخ وهابیان

وهابیت در قرون اخیر، سعی در ترویج افکار منحرف خود کرده است و در سال‌های اخیر با تزریق منابع مالی و حمایت معنوی آل‌سعود توانسته تا حدودی در برخی مناطق نفوذ پیدا کند. این فرقه گمراه، دارای سوابقی تاریک و پر از جنایات است که اطلاع از این جنایات، می‌تواند پرده از چهره ظاهراً اسلامی این فرقه بردارد. کتاب پیش‌رو نوشته چهره سرشناس اهل سنت «سرتیپ ایوب صبری» است. نویسنده سعی کرده است تا قدم‌به‌قدم چهره وحشیانه وهابیت را از زمان پیدایش به تصویر بکشد و آمار وحشتناک این اعمال غیرانسانی را به خوبی نشان دهد. 

کتاب "تاریخ وهابیان"

           دریافت فایل حجم فایل
PDF icon 1.08 مگابایت

نگارنده کار وهابیت را مشابه کار قرامطه دانسته و بخشی از کتاب را به موضوع قرامطه اختصاص داده است. استیلای وهابیان بدکردار بر مدینه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، استیلای وهابیان بر بلده طیبه پروردگار و فرمان رهاسازی حرمین شریفین، برخی سرفصل‌های این کتاب است.

ادامه  در لینک اصلی

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/517612

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی