تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

 گفت و گو با وهابی جدا شده از دربار آل سعود (۳) 

دکتر علی الشعیبی از مسلمانان متولد شهر الرقه سوریه است که از کودکی علاقه و استعداد سرشاری در یادگیری و تبلیغ اسلام داشت و از زمان 12 سالگی تحت تاثیر شیوخ وهابی رقه به این فرقه مذهبی گرایش پیدا کرد و جوانی خود را در سوریه و عربستان با اعتقاد به وهابیت و تعالیم محمد بن عبدالوهاب گذراند. او سرانجام به مذهب شیعه اثنا عشری در آمد و مدتهاست که که به افشاگری جنایات سلفیت و وهابیت مشغول است.

علی الشعیبی

شبکه الکوثر گفتگوهایی را با این شخصیت اندیشمند اسلامی انجام داده که دو حلقه آن ترجمه و توسط خبرگزاری حوزه منتشر شد و در این حلقه از گفتگو دکتر علی الشعیبی درباره ضرورت آگاهی از اندیشه وهابیت و انگیزه اروپایی ها و به طور ویژه انگلیسی ها از آمدن به منطقه و ساختن فرقه هایی مانند وهابیت می گوید.

 

- اهمیت بحث از تاریخ حکومت سعودی که بر اساس اندیشه وهابی بنا شده چیست؟

اولا باید بگویم که آشنایی با چگونگی پیدایش این حکومت از مهم ترین ضرورت ها است تا بتوانیم بر اساس آن اتفاقات جهان امروز را بشناسیم و بدانیم تکفیری ها چه کسانی هستند و جنبش های تروریستی را بهتر بشناسیم. برای شناخت تمام اینها باید با پیدایش جنبش وهابی آشنا شویم.

جنبش وهابی به تنهایی ایجاد نشد، بلکه با دو جنبش دیگر ایجاد شد که هر سه تای آنها در رَحِم انگلستان پیدا شدند که اولین آنها جنبش احمدیه و دومی بهاییت و سومی وهابیت بود.

جنبش های جنایتکار تروریستی معاصر چهره کریه و خونباری از اسلام عزیز به جهان ارائه کرده اند و این اسلام همان اسلامی است که خداوند متعال درباره آن به پیامبر خود فرمود: «ولو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک»: (و اگر تو خشن و سنگدل بودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند) و فرمود: «وقولوا للناس حسنا» و در اینجا کلمه حُسن به معنای زیبایی معنوی است، چون انسان ها زیبایی و نیکی را دوست دارند و اگر کسی به آنها بدی کند از او ناراحت می شوند. ما برای اینکه جنبش های جنایتکار روزگار خود را بشناسیم و علت این همه خونریزی در جهان اسلام را بشناسیم باید بدانیم این وهابی ها از کجا آمده اند.

علت اصلی ریخته شدن این خون ها فکر تکفیری وهابی است. کودکان مسلمان سوری که در دریا غرق شدند به خاطر این فکر تکفیری بود. زنان و مردان مسلمانی که این روزها در بازارها و خیابان های اروپا آواره شده اند به خاطر این فکر تکفیری است. مردان و زنانی که اکنون در کوه های افغانستان بالا می روند تا به نحوی خود را به ترکیه برسانند و از آنجا به اروپا بروند به خاطر این فکر تکفیری است و بنا بر این از مهم ترین امور در عصر حاضر آشنایی با این فکر تکفیری است تا بدانیم چگونه پیدا شده و چگونه ظهور و بروز یافته و چگونه بوده که برخی مردم دور آن جمع شده اند و چگونه شده که برخی مردم عقل خود را رها کرده اند؟ امام علی علیه السلام درباره این افراد می گوید: مردم سه دسته اند: عالم ربانی، علم آموزی که در راه نجات است و دسته سوم اوباشی هستند که به دنبال هر صدایی می دوند.

ادامه در لینک اصلی

http://hawzahnews.com/detail/News/389902

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی