تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، گفت: سوره حج خطاب به همه مردم نازل شده است که به دستورات خداوند متعال به خوبی عمل کنند.

وی افزود: کسانی که زیر بار حق نمی روند و از دستورات خداوند متعال پیروی نکنند به مرور زمان از هر شیطانی تبعیت می کنند و باطل را به زودی و آسانی می پذیرند ولی برای قبول حقیقت بهانه ها و اشکالاتی می آورند.

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: در جامعه امروز اطلاعاتی و دستوراتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد و معلوم نیست که دارای منبع علمی هست یا نه ولی جوانان بدون تحقیق و بررسی قبول می کنند درحالی که در مورد مسائل دینی و علمی دنبال دلیل و چرایی احکام دینی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: مرگ انسان ربطی به سلامتی بدن ندارد بلکه مرگ به اجل مربوط است، مهمتر از سلامت جسم، سلامت روح است و آنچه که به درد دنیا و آخرت ما می خورد سلامت روح است.

آیت الله هادوی تهرانی تصریح کرد: کسی به دستورات شیطان عمل و از او تولی کند حتما او را گمراه می کند چرا که کار شیطان گمراه کردن انسان ها است و دلیل وجود شیطان این است که انسان مختار و در عالم اختیار زندگی می کند و همان گونه که امکان هدایت است همانطور هم امکان گمراه است و هر کسی خطا کند بنابر اراده خودش است چراکه شیطان بر او ولایت ندارد بلکه او را دعوت و هدایت به عذاب الهی می کند.

وی گفت: شیطان نمی تواند بر اراده انسان مسلط باشد شیطان انسان را از حق گمراه می کند و به سوی باطل هدایت می کند گمراهی از حق عین هدایت به باطل است چراکه هر کسی که در مسیر حق نباشد باطل است و ما بین این دو وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: کسانی که در گمراهی هستند به گمان خود در لذت هستند درحالی که با مشکلات و گرفتاری های شدیدی روبرو هستند، کشورهای غربی که در گمراهی شدید هستند به نظر می رسد که در لدت غوطه ور هستند در حالی که وقتی زندگی آنها را مورد بررسی قرار می گیرد خواهید دید که سرشار از مشکلات هستند و باید امروز مراقب بود که جوانان جامعه تحت تأثیر ماهواره ها و شبکه های مجازی به گمراهی که کشورهای غربی به آن مبتلا هستند، کشیده نشوند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی