تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام “علیرضا ایمانی” عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در همایش گل به خودی با بیان اینکه استکبار جهانی تصور می کرد که امام راحل پس از انقلاب به استکبارستیزی خود ادامه نمی دهند گفت: هرچقدر از انقلاب گذشت، امام، استکبارستیزتر شد و دشمن تمام فکر خود را برای ریشه کن کردن انقلاب به کار بست .

وی با اشاره به اینکه در فاصله 14 ماه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 13 کودتا در کشور به دست ایادی استکبار صورت گرفت افزود : بعد از شکست تمامی این کودتاها، استکبار، منافقین را از داخل به جنگ مسلحانه با نظام واداشت و حمله عراق توسط رژیم بعث صدام به جمهوری اسلامی ایران را طرح ریزی کرد .
وی با بیان اینکه استکبار، نگران صدور فکر و اندیشه اسلام ناب محمدی از سوی حضرت امام به سراسر جهان بود خاطرنشان کرد : پس از اینکه استکبار در جنگ تحمیلی نیز نتوانست به مقاصد شوم خود دست پیدا کند، حمله به لبنان توسط اسراییل غاصب را در تابستان سال 61 طرح ریزی کرد که در اواخر تابستان همان سال، حزب الله لبنان به برکت نفس قدسی حضرت امام، انقلاب و شهدا تاسیس، گروه های دیگری همچون حماس نیز تشکیل شد و سال های بعد بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت .

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه رژیم اسراییل تا قبل از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، همیشه در اوج بود گفت: با نهضت امام خمینی (ره )و پیروزی انقلاب، افول و نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شد . ایمانی در ادامه با بیان اینکه امام راحل همیشه دنبال اسلام اعتدال بود و نه اسلام آمریکایی، اظهار داشت: استکبار نتوانست در توطئه های خود علیه نظام اسلامی ایران به موفقیت هایی برسد و یکی از بهترین طرح های خود را که همانا ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و شیعیان بود طرح ریزی کرد .
وی افزود: استکبار در این طرح، شیعه را مقابل شیعه و مسلمان را مقابل مسلمان قرار داد و از افکار طیف افراطی شیعه که شیعه را به لعن خلفای اهل تسنن خلاصه می کنند نیز بهره برد و با تحریک کردن، مسلمان را در مقابل مسلمان قرار داد.

ادامه در لینک اصلی

http://www.bso.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی