تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


 کتاب «عشق الهی در نیایش‌های اهل‌بیت(ع)»، ترجمه «الحب الالهی فی ادعیة اهل البیت(ع)» نوشته آیت الله محمدمهدی آصفی است که به همت سید مهدی نوری کیذقانی و سکینه صارمی ترجمه شده و در مرحله آماده‌سازی برای چاپ است.


کتاب «عشق الهی در نیایش‌های اهل بیت(ع)» منتشر می‌شود


مترجمان در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسند: «ارتباط صحیح با خداوند متعال از مجموعه‌ای از عناصر تشکیل می‌شود که هر یک کلیدِ دری از درهای رحمت گستردۀ الهی است. بحث درباره این عناصر یا کلیدها و یا راه‌های رسیدن به رضوان الهی گسترده است و مؤلف گرامی در این کتاب به برترین و مؤثرترین این عناصر یعنی عشق الهی می‌پردازد؛ زیرا عبادتی که برخاسته از عشق به خدا باشد طبق فرمودۀ امام صادق (ع) عبادت آزادگان است که برترین نوع عبادت است. مؤلف در این کتاب از عشقی سخن می‌گوید که اگر نباشد بنده زیان می‌بیند. ایشان به معرفی این عشق می‌پردازد و بیان می‌کند که آن برترین عناصر است و ارتباط میان عشق و ایمان، لذت و شیرینی این عشق را در قلب مؤمن، نقش آن را در ایجاد نشاط و عمل مفید و نیک و زمینه‌سازی برای رسیدن به رضوان الهی و سعادت را  بیان می‌کند».

 

در این کتاب مسائل متعددی طرح‌شده است از جمله:

 

1. درجات عشق و مراحل آن. مؤلف نمونه‌هایی از تابلوهای عشق و امید در نیایش‌های امام علی (ع) و نوه‌اش امام زین‌العابدین(ع) را ارائه می‌کند و دو نمود عشق یعنی شوق و انس را در آن‌ها شرح می‌دهد. حالت اول هنگام دوری محبوب به عاشق دست می‌دهد و حالت دوم مربوط به حضور معشوق است.

 

2. توحید عشق. آیت الله آصفی بیان می‌دارد که نصوص مربوط به عشق الهی در کتاب و سنت برای انسان ضوابطی را معین می‌سازد و تأکید دارد بر این‌که انسان باید محبت الهی را بر همه‌چیز برتری و ترجیح دهد و در تمام روابط و تمایلات او باید عشق الهی حاکم و غالب باشد و دوست داشتن و ناخوش داشتن انسان باید در محدود دوست داشتن و ناخوش داشتن خداوند قرار گیرد.


ادامه در لینک اصلی

http://ahlebeitpedia.com/news/4200


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی