تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شی»

دو مراسم در شهر مقدس قم به مناسبت تکریم، نکوداشت و سالگرد رحلت عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود.

مراسم اول سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله آصفی(ره) پنجشنبه ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت ۱۷/۳۰ در خیابان بوعلی، جامعة الزهرا(س) و در تالار بیداری اسلامی برگزار خواهد شد و دومین مراسم در همین روز پس از نماز مغرب و عشاء در خیابان شهداء(صفائیه) و در مسجد رفعت برگزار می شود.
خاطرنشان می شود: آیت الله محمدمهدی آصفی رحمة الله علیه(۱۳۱۶-۱۳۹۴ش) از مجتهدان به نام و انقلابی حوزه علمیه نجف و نیز فعالان سیاسی در عراق به شمار می‌آمد. ایشان در فقه، اصول، تفسیر و فلسفه و برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی صاحب نظر و دارای تألیفات بود. آیت الله آصفی از روحانیان فعال علیه رژیم بعثی عراق بود و مدتی نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب الدعوة الاسلامیة فعالیت می‌کرد.
ایشان در ایران و کویت فعالیت دینی و اجتماعی داشت و بعد از سقوط رژیم بعث به عراق بازگشت. آیت الله آصفی همچنین از اعضای شورای عالی و مدتی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام بود. 
آیت الله آصفی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ مصادف با ۱۶ شعبان ۱۴۳۶ درگذشت. پیکر او در روز جمعه ۱۶ خرداد در قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، برای تدفین به عراق منتقل شد.
پرونده:کنگره آصفی.jpg
اطلاعات بیشتر در لینک زیر



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی