تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به مناسبت میلاد نورانی حضرت امام سجاد، زین العابدین «علیه السلام»

 دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس مجمع عمومی اظهار داشت: پاسخ گویی به شبهات پیرامون زندگی امام سجاد(ع) و بررسی مسائل پیرامون زندگی ایشان از اهداف مهم برگزاری همایش بین المللی امام سجاد(ع) است.

حجت‌الاسلام «عباس جعفری‌ فراهانی» با اشاره به برگزاری همایش‌هایی در جهت تکریم و بزرگداشت معصومین(ع) تاکید کرد: تاکنون همایش‌هایی برای پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام صادق(ع) برگزار شده بود و از چندین سال پیش نیز تصمیم بر برگزاری همایشی در ارتباط با امام سجاد(ع) گرفته شده بود که امسال همزمان با برگزاری اجلاس سالانه مجمع، این امر محقق شد.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو  می‌کرد، افزود: از دو سال قبل از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتب علمی در ارتباط با امام سجاد(ع) سفارش داده شده بود و سپس فراخوان مقالات در محورهای "صحیفه سجادیه"، "سبک زندگی(سیره فردی و خانوادگی)"، "رساله حقوق"، "اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عصر امام سجاد(ع)" و "میراث علمی(شاگردان و اصحاب)" داده شد.

مسئول کمیته علمی همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 300 مقاله به دبیرخانه کمیته علمی همایش ارسال شد که پس از ارزیابی، 76 مقاله انتخاب شد و در سه جلد کتاب به زبان فارسی و عربی چاپ شد.

جعفری فراهانی در ارتباط با سطح مقالاتی همایش گفت: از مجموعه مقالاتی که به دبیرخانه ارسال شده بود با سخت گیری‌های کمیته علمی که از اعضای شورای کتاب هستند و از شخصیت علمی جامعی برخوردارند، مقالات برتر انتخاب شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: محدوده‌ای در سطح تحصیلات ارائه دهندگان تحصیلات قائل نبودیم و سطح مقالات را با ضوابط دانشگاهی علمی ــ پژوهشی سنجیده نمی‌شد بلکه محتوی علمی مقالات مد نظر بود که در سطوح مختلف بتواند نیازهای علمی افراد را در زمینه اهل‌بیت(ع) تامین کند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مجموعه آثار مربوط به امام سجاد(ع) به 20 اثر می‌رسد که در 12 جلد کتاب، 4 جلد کتابهای مجموعه مقالات فارسی و زبانهای دیگر منتشر شد و یک عدد لوح فشرده با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری نور  تهیه شد. همین طور یک جلد از مجموعه "اعلام الهدایة ..." به زبان انگلیسی که در ارتباط با امام زین العابدین(ع) است و همچنین صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام که به چندین زبان ترجمه شده است، منتشر شدند.

جعفری فراهانی در پایان راه اندازی سایت امام سجاد(ع) را از اقدامات مفید این همایش برشمرد و گفت: به علاقه مندان توصیه می‌کنیم پاسخ سوالات و شبهات مطرح شده در مورد امام چهارم را از سایت www.imamsajjad.net دریافت کنند که از این میان می توان به شبهاتی همچون ایرانی بودن مادر امام و عدم مبارزه سیاسی و اجتماعی و ... ایشان اشاره کرد.

مقاله مرتبط زیر 

 نقش امام سجّاد(ع) در تدوین حدیث و فقهِ شیعه

http://www.markazinews.ir/22415


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی