تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی



حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب که در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، توجه عمومی به اقتصاد فرهنگ را ضروری برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ، نشر و صنایع وابسته، «بازار خلاق» و نیروی محرکه تولید و اقتصاد است.

رییس‌ جمهوری گفت: فضای پسابرجام با کتاب، تفکر و تأمل به سرانجام نهایی می‌رسد و فرهنگ در رأس امور قرار دارد و هر چقدر که به سمت کتاب حرکت کرده و آن را ترویج و تقویت کنیم به نفع خودمان و نسل‌های آینده خواهد بود.


دکتر روحانی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب را مکان مناسبی برای تعامل و تبادل فکری و فرهنگی دانست و گفت: احداث مجموعه آبرومند نمایشگاهی در تهران، پاسخ به نیازی مهم برای تعامل و گفتگوی داخلی و خارجی است و از این که این نمایشگاه امروز افتتاح شد بسیار خرسندیم و از شهردار تهران و شورای شهر تهران و همه مسئولین و دست‌اندرکاران که این بنای بسیار بزرگ، بیادماندنی و زیبا را برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بوجود آوردند تشکر می‌کنیم.


رییس‌ جمهوری با اشاره به این که امروز در دنیا شهرهایی وجود دارند که معروفیت و آوازه آنها بخاطر مراکز علمی و دانشگاهی موجود در آن شهرها است، خاطرنشان کرد: در جهان شهرهایی وجود دارند که مرکز فرهنگی موجود در آن برای ملت آن کشور و ملت‌های منطقه و گاهی جهان شناخته شده است و این گونه شهرها با فرهنگ شناخته می‌شوند.


دکتر روحانی با تاکید بر اینکه فرهنگ، نشر و صنایع وابسته ، «بازار خلاق» و نیروی محرکه تولید و اقتصاد است، اظهارداشت: گاهی چنین تصور می‌شود که اقتصاد فقط به صنعت، کشاورزی و بنگاه‌های مختلف اقتصادی اختصاص دارد در حالی که فرهنگ و صنایع مربوط به آن یک بازار خلاق است و می‌تواند بازار اقتصادی مهمی برای کشور محسوب شود.


دکتر روحانی با اشاره به مشاغل مختلفی که کتاب به دنبال خود می‌آورد، اظهار داشت: نه تنها کتاب، بلکه همه بخش‌های فرهنگی به دنبال خود صنایع و اشتغال فراوانی به وجود می‌آورند و فرهنگ و هنر می‌تواند خلاق بوده، اشتغال ایجاد کرده و تولید را به حرکت درآورد لذا باید اقتصاد فرهنگ را مورد توجه ویژه قرار دهیم.


رییس‌ جمهوری افزود: چنین تصور می‌شود که اقتصاد بخش پولدار کشور است و فرهنگ به مثابه بخشی ناتوان برای دریافت کمک به سمت اقتصاد دست دراز می‌کند در حالی که فرهنگ می‌تواند سازنده اقتصاد و خلاق باشد.


دکتر روحانی کتاب را قدرت بزرگ بین‌المللی ملت ایران دانست و اظهار داشت: انس با کتاب قدرت ملی ما را در صحنه جهانی ارتقا خواهد داد و امروز ملت‌های بزرگ جهان، ملت ایران را با اشعار سعدی، حافظ و سایر شعرا، علما، نویسندگان و فیلسوفان بزرگ ایران می‌شناسند.


رییس‌ جمهوری با اشاره به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر این که کتاب به ما آرامش می‌دهد و آرامش نیز موجب آسایش ما است،گفت: کتاب آرام کننده دلها است و ملتی که با کتاب انس دارد از قدرت تحلیل بالایی برخوردار است.


ادامه در لینک اصلی

http://dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=12&Id=278587

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی