تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


هدف از تألیف اثر حاضر، ارائه مرجع و منبعی برای معرفی اصول و مبانی فکری و اندیشه بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد.

کتاب الامام الخمینی(قدس سره) الأصالة و التجدید منتشر شد

حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم، در کتاب حاضر به بررسی و تحلیل برجسته‌ترین مشخصه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در حوزه مبناگرایی و نوگرایی با بررسی منابع مختلف و بخصوص، کتاب صحیفه امام خمینی(ره) پرداخته است.

در این اثر مبناگرایی همان تکیه بر قرآن به عنوان منبعی ناب و سرچشمه وحی الهی معرفی شده و نوگرایی به معنای همگامی با متغیرهای زمان و مکان و نیازهای انسان و جامعه بشری خوانده شده است .

نویسنده تلاش نموده، مشخصه‌های خط مشی امام خمینی(ره) درباره مبناگرایی و نوگرایی را با اجتناب از تکرار گردآوری نماید و هر پاراگراف با یک عنوان مشخص، بطور پیوسته و مرتبط با هم، فکر جدیدی از افکار امام را به تصویر کشیده و برخی از حوادث مهم را که همراه با انقلاب اسلامی بوده، چون سند تاریخی موثقی که به تفسیر وقایع کمک می‌کند، آورده است.

به طور کلی مطالب اثر حاضر در هفت فصل تقسیم‌بندی شده است که عبارتند از: ثابت و متغیر، ولایت فقیه و حکومت اسلامی، استقلال و رد وابستگی، اداره کشور، مسایل و موضع‌گیری‌ها، طراحی‌های نوین و همچنین امام خامنه‌ای و راه امام خمینی(ره). 

لازم به ذکر است چاپ پنجم این کتاب توسط انتشارات دارالمحجة البیضاء و با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در سال 1436ق. در بیروت منتشر گردیده است. همچنین ترجمه فارسی این کتاب با عنوان مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی(ره) توسط انتشارات بین‌المللی الهدی در سال 1392 منتشر شده است.

--------------------------------------------------------------------

تهیه و تنظیم: اداره اسناد و اطلاعات مجمع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی