تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


 پنج شنبه 27 اسفند 1394 دادگاه حجت الاسلام و المسلمین "حسین المعتوق" عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دبیرکل ائتلاف اسلامی کویت (الأمین العام للتحالف الإسلامی  فی الکویت) برگزار شد.

اتهامات شیخ المعتوق "مخالفت با قانون وحدت ملی"، "فتنه انگیزی و ضرر زدن به منافع ملی"، "تضعیف اقتدار دولت"، "تشکیک در سلامت قوه قضائیه" و "اشاعه اخبار غیر واقعی" است! این اتهامات در پی سخنرانی ایشان که در مسجد امام حسین(ع) میدان حولی کویت ایراد کرد به وی نسبت داده شد. این عالم برجسته شیعه کویتی در آن سخنرانی، نسبت به شکنجه و آزار روحی متهمان شیعه پرونده موسوم به "هسته عبدلی" اعتراض کرده بود.

وی در آن خطابه در دفاع از شیعیانی که در ماجرای معروف به "هسته عبدلی" محکوم شده اند، گفته بود: "مطابق تمام موازین قانونی و بین المللی، متهم تا وقتی که اتهاماتش ثابت نشده باشد بیگناه است؛ اما اکنون به دلیل انگیزه های طائفه ای و سیاسی، کافی است شما شیعه باشید تا نه تنها متهم، بلکه مجرم تلقی شوید؛ مگر آن که خلافش ثابت شود!".

در پی این سخنرانی، وزارت اوقاف کویت با صدور بیانیه ای شیخ المعتوق را ممنوع المنبر کرد و دایره جنایی دادگاه کویت مسؤول رسیدگی به پرونده امنیتی ایشان گردید. وی همچنین ممنوع الخروج اعلام شد.

http://fa.abna24.com/service/ab/archive/2016/03/18/700424/story.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی