تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت های این مرکز در تولید نرم افزار "وهابیت شناسی"، اظهارداشت: نرم‌افزار "وهابیت‌شناسی" به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه، در سه بخش اصلی پژوهش‌ها، کتب و نگارخانه تهیه شده است.


وهابیت شناسی








حجت الاسلام حامد مقیسه ادامه داد: تاریخچه، نقد و بررسی عقاید وهابیت، جریان‌شناسی وهابیت، پاسخ به شبهات وهابیت، وهابیت و مسأله وحدت و مطالب خواندنی دیگر، از جمله موضوعات بخش پژوهش نرم‌افزار وهابیت‌شناسی هستند.

وی افزود: در این نرم‌افزار بیش از 40 عنوان کتاب فارسی و عربی پیرامون بحث وهابیت در بخش کتابخانه این نرم‌افزار در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.‌


مسئول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور ادامه داد: آنچه در بخش نگارخانه این نرم‌افزار قرار دارد، مجموعه سخنرانی‌ها و مناظرات پیرامون وهابیت و همچنین فیلم‌های سخنرانی «حسام العماد» است.


حجت الاسلام مقیسه بیان داشت: از جمله قابلیت‌های فنی این نرم‌افزار می‌توان به ارتباط منطقی میان واژگان و متن کتاب ها از طریق فهرست کلمات و جستجوی عبارات، ارائه امکانات فنی جهت انجام پژوهش‌های متنوع در کتب، عرضه فهرست‌ها و نمایه‌های مختلف (ایندکس) جهت تسهیل در امر تحقیق اشاره کرد.


یادآوری می‌شود، پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، امکان تنظیم فهرست کتب براساس الگوی دلخواه، استفاده از امکانات پژوهشی، همچون؛ نمایه‌زنی، حاشیه‌نویسی، رنگی‌کردن و علامت‌گذاری، امکان یادداشت‌برداری و همچنین ارتباط 10 عنوان لغت‌نامه فارسی به عربی با متن کتب برنامه از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار وهابیت‌شناسی است.


علاقه مندان می توانند جهت تهیه این لوح فشرده علاوه بر فروشگاه دائمی مرکز نور واقع در بلوار جمهوری اسلامی از فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.com استفاده کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی