تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، «حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی» کارشناس فرق و مذاهب، در خصوص موضع‎گیری و خرابکاری‎های جریان وهابیت تکفیری در مواجهه با پدیده بزرگ انقلاب اسلامی ایران گفت: «این جریان و فرقه ضاله با هر نهضت و انقلاب و قیامی که در خصوص مسائل دینی ظهور و بروز پیدا کند، مخالفت کرده و آن را مطابق با افکار و فتواهای خود، بدعت و در نتیجه کفر و خروج از دین می شمارد! آنها با استناد به این گزاره که «انّ کلَّ بدعة ضلالة و کلُّ ضلالة فی النار» معتقدند که هر حادثه و امر جدیدی در اسلام و در بین مسلمانان، بدعت و گمراهی است!».

وی ادامه داد: «بر این اساس وهابیت با جریان انقلاب اسلامی مخالف بوده و آن را نمی پذیرد. موضع آنها در قبال انقلاب و پس از آن، مخالفت شدید بود که به شکل های مختلف آن را آغاز کردند و اقدامات فرهنگی و سیاسی و اجتماعی زیادی مقابل آن اتخاذ کرده و با آمریکا و استکبار جهانی در راستای تضعیف انقلاب اسلامی، همکاری کردند».

 حجت الاسلام جعفری فراهانی با اشاره به راهکارهای مختلف سنگ اندازی وهابیت و سلفیت در مقابل جریان انقلاب اسلامی تصریح کرد: «از جمله شیوه های مقابله و مبارزه این جریان ضاله می‎توان به چاپ و توزیع کتاب‎هایی در ضدیت با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد که در این راستا آن‌ها تلاش کردند انقلاب را پدیده ای همراه با دردسر و زحمت برای مردم بنامند که موجب ریخته شدن خون افراد شد و خسارت هایی وارد کرد.»

 این کارشناس مذهبی اضافه کرد: «از سوی دیگر مباحثی خاص را به بحث شیعه و فرقه های مختلف آن به ویژه شیعه اهل بیتی و اثنی عشری کشاندند و با زدن برچسب اتهام، آن‎ها را معتقد به باورهایی غیراسلامی خواندند که با دین سازگاری ندارد و در حقیقت انقلاب اسلامی را یک جریان انحرافی اعلام و به شخصیت امام خمینی(ره) توهین هایی از قبیل خروج از دین و عامل دشمنان وارد کردند».

 حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: «این در حالی است که طبق آموزه های شیعه، نهضت ها و قیام های اصلاح طلبانه در راستای زنده کردن عدالت، مبارزه با ظلم و جور و احیای حق، امری مطلوب شمرده شده و آنچه که آموزه های شیعی با آن مخالفت می کند، شورش‎ها و انقلاب‎هایی است که گمراهی را به دنبال داشته باشد. لذا اگر قیامی پیش از قیام امام زمان(عج) در روایات مردود شمرده شده، از این جنس است که علمای بزرگ شیعه از جمله شیخ مفید، شیخ صدوق، شیخ کلینی و علمای کنونی در خصوص این روایات بحث کرده اند».

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی حرکتی اصلاح طلبانه بود که بر مدار دین و دعوت به حق و عبودیت خدا صورت گرفت، اظهار داشت: «این انقلاب نه تنها هیچ مخالفتی با آموزه های دینی و قرآن ندارد، بلکه قیام و نهضتی است که دعوت به خیر و صلاح، سعادت دنیا و توجه به معاد و دوری از ظلم و دروغ و نفاق داشته است. اتفاقاً یکی از وظایف علمای جهان اسلام آن است که دعوت به حق داشته، با منکرات و زشتی‎ها و با ظلم و ستم و سلطه ابرقدرت‎های شرق و غرب مانند آمریکا و شوروی سابق مبارزه کنند که در این راستا علاوه بر موافقت علمای شیعه در ایران، علمای بزرگ جهان اسلام از شیعه و سنی، از جریان و پدیده انقلاب اسلامی استقبال کردند که این امتیازی بزرگ برای آن شمرده می شود».

 دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) سپس بیان کرد: «بعد از سال 1357 با اشتیاق وسیعی که در طبقات مختلف در دنیا مواجه شدیم، افراد گوناگون از ملت های اسلامی و غیر اسلامی اعم از یهودیان و مسیحیان، به انقلاب اسلامی توجه کرده و در دل مستضعفان جهان امیدی ایجاد شد، چرا که انقلاب اسلامی را جریانی ظلم‎ستیز و مخالف حضور و سلطه قدرت های غرب و شرق در منطقه خاورمیانه می‎دانستند و در این راستا طرفداران آزادی و احقاق حق، از آن حمایت کرده و این موج در سراسر جهان با استقبال روبرو شد».

 این استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی را حرکتی در امتداد نهضت حسینی خواند و خاطرنشان کرد: «انقلاب اسلامی ایران که با پیروزی خون بر شمشیر به ثمر نشست، تشابه فراوانی با قیام تاریخی و خونین عاشورای حسینی در سال 61 هجری دارد و نشان داد با دست تهی نیز می‎توان بر سلاح‎های روز پیروز شد. همانطور که امام حسین(ع) و یاران فداکارش با قیام خود، سلطه و حاکمیت فاسد بنی امیه و یزید را قبول نکردند و اعلام کردند حاضرند در راه امر به معروف و نهی از منکر و آزادی مسلمانان شهادت را بپذیرند. حضرت امام خمینی(ره) نیز با کمک مردم مسلمان ایران در برابر استبداد سلسله پهلوی و ظلم و ستم آن‎ها قیام نمودند و با دادن هزاران شهید و مجروح، حکومت شاه را نابود و دولت اسلامی مبتنی بر حق و دستورات قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تأسیس کنند».

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: «جریان وهابیت تکفیری که یا با معارف و دستورات واقعی خداوند و دین اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) آشنا نیستند و یا آگاهانه خود و پیروانشان را فریب داده و می‎دهند، با شیوه‎های مختلف و با تمسک به ظواهر آیات و روایات جعلی و دروغین سعی می‎کنند مسلمانان منطقه را از نزدیک شدن به افکار و آثار و برکات انقلاب اسلامی پرهیز دهند که به‎طور قطع و یقین موفق نشده و نخواهند شد. عوامل و گروه‎های تروریستی جنایت کار و خون‎ریز القاعدة، طالبان، جبهة النصرة، داعش و ... که با کمال بی‎رحمی و قساوت و شقاوت، خون انسان های مسلمان، مظلوم و بی‎گناه افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق و لبنان و ایران را ریخته و یا می‎ریزند نیز برای آن‎ها نتیجه و سودی نخواهند داشت. مردم دنیا و مسلمانان منطقه باید بدانند که راه حق و سعادت همان راه قرآن واقعی و سنّت صحیح پیامبر(ص) که در مذهب شیعه اثنا عشری و مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایران متجلی شده می‎باشد و تا دیر نشده به حمایت از آن اقدام کنند إن‎ شاء الله».

لینک اصلی http://www.jamnews.ir/detail/News/446763

http://www.markazinews.ir/27149

http://s-q.ir/markazi/?p=35


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی