تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


 به گزارش قدس آنلاین، مردم متدین شهر مقدس قم به همراه زائران از سراسر کشور در این روز حزن انگیز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضور یافته و سوگواری می کنند. حرم کبریایی حضرت فاطمه معصومه (س) نیز یکپارچه سیاهپوش و پرچم‎های مشکی در سراسر این مکان مقدس برافراشته شده و برنامه‎های سوگواری با حضور زائران و مجاوران آن مضجع نورانی برپا است.

دستجات عزاداری نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجتماع کرده و در سوگ رحلت آن بانوی گرامی اسلام عزاداری و اشک ماتم می ریزند. دراین روز پر از غم و اندوه در جای جای قم، مراسم عزاداری و سوگواری رحلت کریمه اهل بیت (س) ترتیب یافته و شیفتگان خاندان پیامبر اکرم (ص) ضمن عزاداری، زیارت نامه آن حضرت را نیز با دلی شکسته و غم بار زمزمه می کنند. آیین باشکوه سوگواری رحلت جان سوز حضرت فاطمه معصومه (س) در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امام زادگان نیز برپا شد و سخنرانان گوشه‎ای از زندگانی گهربار آن بانوی گرامی اسلام را بیان کردند. به مناسبت این روز برنامه‌های گوناگونی در حرم حضرت معصومه(س)، مساجد، تکیه‌ها و هیئت‌های مذهبی استان در حال برگزاری است و مردم قم با حضور در این عزاداری‌ها، ارادت خود را به مقام شامخ این بانوی بزرگوار نشان دادند. شب گذشته نیز پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء به مناسبت شب رحلت جانسوزحضرت فاطمه معصومه(س)، گروه‌های مختلف عزاداری از شهرها و استان‌های مختلف کشور به قم آمدند تا در غم رحلت کریمه اهل بیت(ع) عزاداری کنند.

حضرت فاطمه معصومه(س) دختر گرامی امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع) است که در دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری در شهر قم وفات یافت و بارگاه نورانی این بانوی گران قدر در شهر قم قرار دارد.

http://fa.abna24.com/service/pictorial/archive/2016/01/21/697830/story.html


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۱
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی