تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


دومین جشنواره بین المللی شعر «رسول مهربانی» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این جشنواره، جمعه شب 18 دی 1394 با حضور شاعرانی سنی و شیعه از کشورهای جهان اسلام و شهرهای مختلف ایران برگزار شد،پس از قرائت قرآن توسط قاری تانزانیایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ایراد سخن پرداخت و ضمن اشاره به سالروز قیام نوزده دی قم گفت: در زمانی که نام پیامبر مهربانی (ص) را با خشن ترین کارها نشان می دهند، پرداختن به چهره ی واقعی ایشان  که با وجود مشغول بودن به جهاد ولی اسوه مهربانی است، اقدامی عظیم است.



حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: پیامبر خدا آن قدر در عشق به مردم سوز دارد که خداوند او را به اعتدال فرا می خواند و این آیین در پی نشان دادن همان چهره ی زیبا و واقعی رسول الله (ص) است.

در ادامه، معاون فرهنگی مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی  نیز در دومین جشنواره بین المللی شعر رسول مهربانی در سخنانی بیان داشت: ما اقدامات فرهنگی فراوانی در پیش رو داریم و تشکیل جشنواره هنر آسمانی و رسول مهربانی یکی از این جمله اقدامات است.


حجت الاسلام گل زاده گفت: حضور شرکت کنندگان  از سنی و شیعه در این جلسه یکی از جلوه های وحدت اسلامی است.

وی افزود: وحدت بر محور مشترکات دستور اسلام است و غیر از این، خلاف قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) می باشد و عدم وحدت بین مذاهب اسلامی خواسته ی دشمنان اسلام است.



معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مسلمان کشی در جهان گفت: مگر یمن، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و نیجریه سرزمین اسلامی نیستند و مگر زکزاکی و شیخ تقریبی برومند حجاز شیخ نمر، فرزند اسلام نیستند که مظلومانه سرزمین ها  بمباران و مردم بی گناه و علما کشته می شوند.

حجت الاسلام گل زاده در پایان خاطرنشان کرد: تمام اقوام ایران در این جشنواره حضور دارند و این حضور پرشکوه نشان  دهنده ی وحدت موجود بین مذاهب اسلامی است.

خاطرنشان می شود: در این مراسم شاعرانی از مصر، شهر سنندج (اهل سنت)، قم، استان گلستان (اهل سنت) و سایر شهرهای کشور به قرائت اشعار خود پیرامون حضرت رسول اکرم(ص) و موضوع وحدت اسلامی پرداختند.

یادآوری می شود: مجمع جهانی اهل بیت (ع) و برخی از نهادها و موسسات بین المللی و فرهنگی از جمله مشارکت کنندگان این مراسم بودند.


http://hawzahnews.com/detail/Photo/366362#ad-image-0


http://www.taghribnews.com/vglenf8wpjh8zf2..9jjbibrz.html


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی