تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

علمای شیعه در راس اموری که می تواند بیداری اسلامی را به پیش برد، قرار دارند و با آگاهی از تفسیر و علوم قرآن و تواناییِ تبیین و تشریح آیات الهی به جامعه بصیرت دهند چراکه به تعبیر روایت نبوی، علما وارث انبیای الهی اند.

به گزارش صدای سراب, حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر، عالم شیعی عربستان  گفت: متاسفانه در شرایط کنونی جهان اسلام با حادثه تلخ و وحشت ناک اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط آل سعود مواجه شدیم که فاجعه بزرگی است و از جوانب مختلف باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، چراکه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به این اعدام اعتراضاتی شده و اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره اظهار نظر کرده اند.

وی ادامه داد: شیخ نمر از علمای مذهبی و قوی در مسائل دینی و سیاسی است که دروس حوزه را گذرانده و دارای منطق صحیح مبارزاتی نیز بود اما هرگز آشوب و تشنجی در عربستان ایجاد نکرد که یکباره از جانب آل سعود به زندان افتاده و بعد اعدام شود آنهم با این ادعا که وی با گروه های تروریستی ارتباط داشته است!

حجت الاسلام جعفری فراهانی درباره علل بروز این جنایت از سوی آل سعود اظهار کرد: درباره زمینه های این حادثه تلخ باید چند موضوع را مورد توجه داشت: یکی بحث پیدایش وهابیت به ویژه نوع تکفیری آن، دوم حاکمیت وهابیت بر شبه جزیره عرب و نهایتا مسئله بیداری اسلامی.

این کارشناس فِرَق اسلامی تصریح کرد: درباره ماهیت این رژیم فاسد و فرقه منحرف و گمراه باید گفت (گرچه مردم دنیا از اینها شناخت خوبی دارند به ویژه درباره جلوه های بیرونی آنها همچون القاعده و داعش) اینها در کشورهای مختلف عراق، سوریه، لیبی و … ریشه دوانیدند و جنایات بسیاری کردند. به اعتقاد ما و نیز بنابر واقعیات موجود، وهابیت جریانی گمراه و منحرف اند که ریشه آنها به صدر اسلام باز می گردد.

وی افزود: در ماجرای جنگ صفّین که امیرمومنان امام علی (ع) با معاویه درگیر شدند، گروهی شورشی متولد شدند [البته خلق این گروه از سوی پیامبر(ص) پیش بینی شده بود] که به خوارج و مارقین (از دین خارج شده گان) شهرت یافتند.

اشتراکات خوارج و وهابیت!
حجت الاسلام جعفری فراهانی درباره ویژگی اصلی وهابیت بیان کرد: آنها از دین خروج می کنند البته اساسا دین ندارند و به آنچه را که می گویند دین نبوده و با قرآن و روایات و سنت نبوی سنخیت و تناسب ندارد. لذا وهابیت در مقدس مابی و قشری گری، ظاهرگرایی و تمسک به حدیث، کژاندیشی در فهم دین، ستیزه گری با دیگر مسلمانان و دوستی با کفار و اظهار فتاوای مضحک با خوارج اشتراک دارند.

وی در ادامه ابراز کرد: در ادوار بعدی افرادی همچون احمدبن حنبل، ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب این جریان را تداوم بخشیدند و در قرن یازدهم هجری موفق شدند با همکاری استکبار جهانی به رهبری انگلستان، نظامی را در منطقه تاسیس کنند به نام آل سعود که تفکر وهابی دارد و بر مکه و مدینه مسلط شده است که مهمترین ویژگی اش دل دادن به دشمنان اسلام است.

به گفته این کارشناس مسائل مذهبی آل سعود دلدار استکبار جهانی اند ابتدا به انگلستان و امروز به آمریکا؛ و ریز و درشت زندگی مردم این کشور در اختیار خارجی ها است، از تهیه مواد خوراکی گرفته تا استخراج نفت و راه سازی!.

بی تفاوتی آل سعود نسبت به مسئله فلسطین
حجت الاسلام جعفری فراهانی تاکید کرد: علاوه بر این، وهابیت در مسائل دینی چیزی که مخالف نظر استکبار جهانی باشد را ابراز نمی کند، برای مثال مهمترین حادثه قرن اخیرِ جهان اسلام، مسئله اشغال فلسطین بود که با توطئه و نقشه انگلستان و با اجرای صهیونیست ها رخ داد و جالب آنکه با گذشت ۷۰ ، ۸۰ سال از این جنایت، عربستان کوچکترین حمایتی از مردم مظلوم فلسطین نکرده و در همه مجامع بین المللی آل سعود یا سکوت کرده یا به نفع نظام اسرائیل تصمیم گرفته است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: همچنین، وهابیت در ضدیت و معارضه با اسلام ناب محمدی قرار دارد به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که وهابیت و آل سعود در عربستان تمام هم و غمشان را در مبارزه با انقلاب گذاشته اند و در این مسیر علمای شیعه را محدود، زندانی و اعدام می کنند و یا در امور کشورهای دیگر دخالت کرده و یا گروه هایی همچون القاعده و داعش را خلق و حمایت می کنند و در جنایاتشان حتی توجهی به اهل سنت ندارند!

وی با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری در یمن، بحرین، سوریه و عراق گفت: آنها از داعش و جیش الاسلام و جیش النصره حمایت می کنند آنهم در تعرض به جان و مال و ناموس مسلمانان و با تامین پول و سلاح آنها!!!

حجت الاسلام جعفری فراهانی با اشاره به مسئله بیداری اسلامی تصریح کرد: بیداری اسلامی در مراحلی سرعت یافت و از تونس آغاز شد و بعد مصر و … را نیز در برگرفت و آگاهی مردم برای مبارزه با حکام جائر و از بین بردن نظام قذافی در لیبی و برکناری حُسنی مبارک در مصر را افزایش داد، از این رو، استکبار جهانی و ایادیش به مبارزه برخاستند که در این میان عربستان و آل سعود بیشترین مبارزه را با بیداری اسلامی داشتند.

وی مهمترین ویژگی بیداری اسلامی را آگاهی دهی به مردم برای آشنایی با مباحث دینی دانست و اظهار کرد: در قرآن آیات فراوانی است که مردم را به مبارزه با ظلم و ستم فراخوانده و آنها را به امر به معروف و نهی از منکر عدم دوستی با یهود و نصارا سفارش می کند. همچنین تاکید می شود بر سازندگی مبانی دینی و رفاهیات خود و اینکه اجازه ندهند دشمن سرنوشتشان را رقم بزند که بعد از انقلاب اسلامی ایران این روند سرعت و شدت گرفت، چراکه بیداری اسلامی از اصول مد نظر انقلاب بود و حتی با انقلاب اسلامی ایران ریشه گرفت و از مهمترین ویژگی های آن ضدیت با اسرائیل بود و در راس افکار انقلابی امام راحل و رهبری راحل قرار دارد.

کارشناس فرق اسلامی داعش را خروجی هماهنگی و توطئه آل سعود و استکبار جهانی در مقابله با انقلاب و پیشروی بیداری اسلامی دانست و بیان کرد: آنها گروه هایی از حزب بعث عراق و سوریه، مخالفان از فرقه ها و جریان های تندروی مخالف شیعه همچون طالبان و القاعده و نیز گروه های مادی گرای اروپایی را و حتی بسیاری از زندانی های سیاسی و مجرمان را جمع کرده و گروه های تکفیری را سامان دادند و به جان بلاد اسلام انداختند، و با پرچم تکفیر، انواع جنایات را در حق مسلمانان اعمال کردند!

تلاش برای از بین بردن قدرت شیعه در منطقه
وی با ابراز خرسندی از اینکه وهابیت تا کنون به لطف الهی نتوانسته اهداف خود را محقق کند، گفت: آنها درصدند با از بین بردن سوریه و حزب الله لبنان و نظام شیعه در عراق، قدرت شیعه را در منطقه از بین ببرند و در مقابل پایگاه های خود را مستحکم کنند اما اعدام شیخ نمر نقطه عطفی برای شدت گرفتن بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام جعفری فراهانی درباره چرایی دشمنی وهابیت و استکبار جهانی با علمای شیعه بیان کرد: علمای شیعه در راس اموری که می تواند بیداری اسلامی را به پیش برد، قرار دارند و بنابر تصریح روایات این علمای شیعه اند که می توانند مردم را به پیش برده  و با آگاهی از تفسیر و علوم قرآن و تواناییِ تبیین و تشریح آیات الهی و نیز اشراف به سنت نبوی و روایات اهل بیت (ع)، به جامعه بصیرت دهند چراکه به تعبیر روایت علما وارث انبیای الهی اند.

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین وظایف انبیای الهی، هدایت و راهبری مردم است تا از انحراف دور بمانند و به سعادت برسند و از شیاطین انسی و جنی نجات یابند؛ این علما با چنین ویژگی هایی در نوک پیکان حملات و هجمات استکبار جهانی اند البته آن علمایی که ویژگی های مدنظر دین همچون پاکی و فریفته نبودن به دنیا و عمل به دستورات دینی، بصیرت و اگاهی را داشته باشند و از سختی ها نهراسیده و انزواطلب نباشند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: از این رو است که در طول تاریخ علمای شیعه  مورد دشمنی و ظلم قرار گرفته و در حصر و شکنجه و زندان به سر برده و یا تبعید شده اند.

به گفته وی در این میان باید توجه داشت که مردم از عمامه و عبای علما پیروی نکنند بلکه به علم دینی و شجاعت و زهد آنها نسبت به دنیا توجه کنند و اینکه آیا عالم می تواند حلال و حرام دین را تشخیص دهد نه اینکه گرفتار دنیا شده و خود را به استکبار و قدرت ها بفروشد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در عربستان و دیگر کشورهای اسلامی علما، درباری اند و ثناگوی آمریکا و اسرائیل و حکام و فتاوای مضحک صادر می کنند، همچون علمای سعودی که به حرمت بازی فوتبال فتوا داده و یا در جریان جنگ های عراق و سوریه و جنایات داعش، فتوای جهاد نکاح را صادر کردند که هیچ سنخیتی با اسلام ناب ندارد بلکه ویژگی علمای درباری است.

لینک اصلی http://sedayesaraab.ir/?p=21343

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی