تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


حیات در اعماق خلیج فارس+تصاویر

خلیج همیشه فارس، جلوه‌های فراوانی از حیات، نور و رنگ را به ایرانیان هدیه داده است؛ جلوه‌هایی که دیدن تصاویر آنها برای هر بیننده‌ای یادآور زیباآفرین متعال هستی و خلقت نیکوی آفرینش است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌ «مرجان دریایی» در ظاهر «گیاه» به نظر می‌رسد؛ اما بشر حدود 200 سال است که کشف کرده این موجود، در واقع نوعی جانور دریایی است.

این موجود دارای ساختارهای اندام تغذیه، حفاظت و تولید مثل است و به دلیل حساسیت بالا نسبت به دما و شوری آب، پاکیزگی و سایر فاکتورهای زیست‌محیطی؛ درصد بسیار کمی از مساحت کل دریاهای جهان می‌توانند میزبان مرجان‌های دریایی باشند.

قسمت‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان در کشورمان اما در زمره زیستگاه‌های مرجان‌ها در میان دریاها و اقیانوس‌های جهان به شمار می‌روند.

مرجان‌ها و ریف‌ها(زیستگاه تشکیل شده از مرجان‌ها و بقایای آنها) نقش مهمی را در تشکیل زیست‌بوم دریایی دارند. و شکوه‌انگیزترین جلوه‌های حیات زیر آب در کنار تپه‌های مرجانی شکل می‌گیرد.

آنچه که در ادامه می‌بینید، تصاویری از لحظه‌های حیات در کنار مرجان‌های دریایی خلیج فارس است که بوسیله غواصی اسکین(بدون کپسول) گرفته شده‌اند.

عکاس این تصاویر «مسعود یارضوی» است.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941016000374


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی