تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اعدام گروهی از افراد از جمله شهید آیت الله شیخ نمر (ره) توسط آل سعود گفت: این رفتار آل سعود را نشانه ی فروپاشی، اضمحلال و ضعف مدیریت رژیم آل سعود در تعامل با جهان اسلام و مخالفان خود  است.

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی در گفت وگو با شفقنا با بیان اینکه امروز در اخبار شنیده شد که رژیم فاسد و وهابی آل سعود طی اطلاعیه ای که وزارت کشور آن اعلام کرده است، حدود ۴۷ نفر را به جرم تروریست و مخالف رژیم آل سعود اعدام کرده است، اظهار کرد: در بین این افراد، نام  آیت الله شیخ نمر النمر (ره) روحانی برجسته شیعه عربستان نیز مشاهده می شود. این اقدام جنایت بار آل سعود را محکوم می کنیم؛ رژیمی که از مدت ها قبل، ضدیت و دشمنی خود را در مبارزه با مبانی حقیقی اسلام ناب محمدی و روحانیت جهان اسلام از جمله روحانیت شیعه به طور آشکار آغاز کرده بود و امروز جدیت بیشتری در این امر نشان می دهد.

او ضمن محکوم کردن این اقدام آل سعود بیان کرد: کل مسلمانان دنیا اعم از شیعیان و غیر آن و مخالفان با رژیم آل سعود باید اعتراض خود را در جهت محکوم کردن این حادثه وحشتناک شروع کنند. در دوره های اخیر، اولین بار است که یک عالم انقلابی و روحانی شیعه به این شکل دستگیر می شود، تحت شکنجه قرار می گیرد و بعد هم به اعدام محکوم می شود و این در نوع خود حادثه جدیدی محسوب می شود.

جعفری فراهانی تصریح کرد: اگر چه رژیم آل سعود تاکنون جنایت های بسیاری را انجام داده و هتک حرمت کرده و علمای شیعه و مخالفان خود را به زندان افکنده است، اما این در نوع خود حادثه بی سابقه ای است که یک عالم دینی، مذهبی، انقلابی، مجاهد و مخالف آل سعود در زندان بیفتد و بعد از شکنجه های فراوان به این شکل در جمع تعدادی به اتهام تروریست و عامل فتنه و تفرقه بودن اعدام شود.

او این رفتار آل سعود را نشانه ی فروپاشی، اضمحلال و ضعف مدیریت رژیم آل سعود در تعامل با جهان اسلام و مخالفان خود خواند و افزود: این نوع رفتارهای خشونت آمیز نشانه ضعف آنهاست. رژیمی که در مدیریت خود، اداره کشور و تعامل با مخالفان، ضعیف باشد و نتواند تصمیم های درستی بگیرد، به این نوع جنایت ها دست می زند. رفتار رژیم آل سعود در ماه ها و دوره های اخیر اقداماتی از این دست از جمله تجاوز وحشیانه آنها به کشور یمن، کشتار مسلمانان یمن و جنایت هایی دیگر مشاهده می شود. رفتارهای بسیار وحشیانه و غیرانسانی آل سعود، در ادامه جنایت هایی است که در یمن، داخل  خود عربستان و همینطور بحرین انجام داده است. این رفتارها نشانه سوء مدیریت و روحیات خشن و جنایت کار حاکمان آل سعود است.

لینک خبر 

http://fa.shafaqna.com/news/91046

 ویدئو  http://www.alalam.ir/news/1775071 را ببینید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی