تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

چاپ سوم کتاب " امامت و عصمت امامان(ع) در قرآن " + دانلود کتاب
چاپ سوم کتاب

 یکی دیگر از محصولات پژوهشی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با عنوان " امامت و عصمت امامان(ع) در قرآن" اثر حجت الاسلام والمسلمین رضا کاردان به دلیل استقبال مخاطبان به چاپ سوم رسید.

 حجت‏‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) با اعلام این خبر گفت: یکی از موضوعات مهم اعتقادی شیعه، مساله امامت امامان معصوم(ع) و عصمت آنان است که از زمان‌های بسیار دور دانشمندان و علمای بزرگ شیعه کتاب‏ها و مقالات متعددی درباره آن تالیف و منتشر کرده‌اند. 

وی اظهار کرد: از سوی دیگر، مخالفان شیعه به ویژه فرقه ضاله وهابیت با طرح مباحث انحرافی و ایجاد شک و شبهه نسبت به این اصل دینی که نقش و تاثیر مهمی در سرنوشت مسلمانان و اصلاح جامعه بشری دارد، ظلم بزرگی به جامعه انسانی روا داشته‌اند و علمای بزرگوار شیعه تلاش کرده‌اند با پاسخ منطقی و قوی به آن‌ها، لزوم اعتقاد به امامت و عصمت ائمه اطهار(ع) و لزوم پیروی از آنان را برای مردم روشن کنند. 


دبیر شورای کتاب مجمع افزود: مؤلف این اثر علمی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا کاردان است که با تلاش قابل‏ توجه و با بیانی ساده و قابل‏ فهم و جست‌وجو در آیات و متون روایی شیعه و سنّی، جوانب مختلف مساله امامت و عصمت امامان(ع) در قرآن را به بحث و بررسی گذاشته است که خوانندگان با مطالعه کتاب بیشتر به اهمیت و شیوه بحث پی‌خواهند برد. 

حجت ‌الاسلام جعفری فراهانی عنوان کرد: 
این کتاب در هفت بخش تنظیم شده و مهم‌ترین مباحث این کتاب شامل «امامت در آیه ابتلاء (بقره/ 124)، جایگاه والای امامت، معرفی مقام امامت و پاسخ به اشکالات و همچنین امامت در آیه مباهله(آل عمران/ 61)، اوج مقام و عظمت خاندان پیامبر(ص) در آیه مباهله، بررسی احادیث اهل ‏سنت در این ‏باره و علی(ع) نفس پیامبر(ص) است، پاسخ به شیخ محمد عبده، رشید رضا، آلوسی و فخر رازی، امامت در آیه اولی‌الأمر(نساء/ 59، مفهوم و مصداق اولی الأمر، سخن فخر رازی و پاسخ آن، احادیثی درباره اُولی‏ الأمر در منابع شیعه و سنت، امامت در آیه ولایت(مائده/ 55) شأن نزول آیه و پاسخ به سؤالات مختلف، امامت در آیه صادقین(توبه/ 119)، بحث در مفردات و بررسی سخن دانشمندان و مفسران، امامت در آیه تطهیر(احزاب/ 133)، مصادیق اهل‏ بیت(ع) چیست و کیست؟ امامت در آیه علم الکتاب(رعد/ 43) و"من عنده علم الکتاب" کیست؟» می‌شود.  

 دانلود کتاب امامت و عصمت امامان در قرآن ا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی