تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۰۶

فلسفه دین، ترجمه شد


حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، در خصوص ترجمه کتاب آیت الله علامه محمدتقی جعفری(ره) به زبان انگیسی اظهار داشت: آیت الله علامه محمدتقی جعفری (ره) در کتاب «فلسفه دین» به مباحثی مانند تعریف دین، درآمدی بر روش شناختی، تعریف‌پذیری دین، ضرورت بحث از تعریف دین، موانع و مشکلات در تعریف دین، هدف‌داری خلقت و اخلاقی بودن هستی، بررسی و نقد تعاریف دین، بررسی و نقد غایت‌ گرایانه و اخلاق‌گرایانه، قلمرو دین، علت نیاز به دین، لزوم خود‌سازی، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با هم نوع خود، نقش فقه اسلامی در تنظیم حیات معقول، دایره فعالیت فقه اسلامی، نمونه‌هایی از اصول و قواعد قضایی، پرسش و پاسخ در قلمرو فقه، حذف دین از زندگی دنیوی بشر و نقد آن، علل بروز تفکرات سکولاریزم در غرب، اسلام و سکولاریزم، ارتباط حکومت و سیاست با احکام الهی، علم و دین، حیات معقول چیست؟، ویژگی‌های حیات معقول، حکمت چیست؟ علم چیست؟، ثبات و تحول در علم و دین، رابطه علم و فلسفه با ماوراء طبیعت، محدودیت‌های علم در شناخت واقعیات، دلایل پنج گانه ضرورت و عظمت علم، پلورالیزم (کثر‌ت‌گرایی) دینی پرداخته است.

 وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این اثر به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زبان فارسی تألیف و در سال ۱۳۷۵ منتشر شد. با توجه به ضرورت ترجمه مباحث علمی جدید و به روز که به قلم نویسندگان صاحب نظر در زمینه مباحث اسلامی و دینی تألیف شده، این کتاب در جلسه نود و هفتم شورای کتاب تاریخ  ۲۴ / ۱۰ / ۱۳۸۷ جهت ترجمه به زبان های مورد نیاز به تصویب رسید.

 

گفتنی است این اثر توسط اداره کل همکاری های فرهنگی، به وسیله منصور لیمبا به زبان انگلیسی ترجمه شده و در ۴۶۴ صفحه، منتشر شده است.

منتع اصلی 

http://www.lisna.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/18995-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%AF


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی