تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: بررسی و تحلیل زندگانی خاندان پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) یکی از موضوعات قابل تأمّل و توجه دانشمندان و متفکران اسلامی بوده و هست. 

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: بررسی و تحلیل زندگانی خاندان پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) یکی از موضوعات قابل تأمّل و توجه دانشمندان و متفکران اسلامی بوده و هست. از آثار و بیانات شخصیت های بزرگی همانند حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره)، آیت الله علامه طباطبایی(ره)، شهید آیت الله سید محمّدباقر الصدر(ره)، شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره)، شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی(ره)، شهید حجت الاسلام محمدجواد باهنر(ره)، شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم(ره) و بعضی دیگر از اندیشمندان در قید حیات ...، به دست می آید که رفتار و عمل ائمه ی معصومین[از امام علیّ، امیر المومنین(ع) تا امام مهدی(عج)]، یک حرکت و مسیر حساب شده، منسجم و هماهنگ بوده است. درست شبیه رفتار منطقی، حساب شده و دقیق یک انسان کامل که در فرض، عمر 250 ساله و بیشتر دارد.

وی گفت: در این میان، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(دام ظله) نیز در سخنرانی و نوشته‌جات خود به این موضوع پرداخت است که مؤسسه‌ی جهانی صهبا، مجموعه‌ ی آن را در کتابی با عنوان انسان 250 ساله؛ بیانات مقام معظم رهبری در باره‌ ی زندگی سیاسی ـ مبارزاتی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را در سال 1390 منتشر نمود.

حجت الاسلام جعفری فراهانی افزود: این کتاب در 17 فصل و مقدمه در فهرست تفصیلی تنظیم شده و برخی از مهم ترین مباحث آن عبارت ‌است از مروری گذرا بر زندگانی سیاسی پیامبر اسلام(ص) که توجه به وقایع این دوران به عنوان آینه‌ ی تمام نما از تمامی زندگانی ائمه(ع) و میزان و ملاکی برای شناخت حرکت و جریان اصیل اسلام طی 250 سال، ضروری است. در سایر فصول به مباحث فلسفه‌ امامت و حوادث و رخ دادهای دوره‌ امام علیّ، امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) و سائر امامان شیعه اثنا عشری تا حضرت مهدی(عج) پرداخته شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این کتاب برای نخستین بار به زبان های انگلیسی، فرانسوی و هوسا با همکاری معاونت امور بین الملل از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر و در اختیار همه‌ علاقه‌ مندان تاریخ صحیح و کامل اهل‌بیت(ع) قرار گرفت. همچنین یادآوری می شود، ترجمه عربی این کتاب نیز قبلاً در لبنان چاپ شده است.

-----------------------------------------------------------------------------------

منبع: شفقنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی