تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه 20 دی ماه 1397 در آیین دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) با بیان اینکه هاشمی هم در دفاع مقدس و هم استقرار صلح نقش ارزشمندی داشت، تصریح کرد: در ساختار انقلاب و استقرار نظام، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی استوانه اصلی بودند.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز برای تعظیم شخصیت بلندی در اینجا گرد آمدیم که بر همه ملت ایران، عزت ایران و نواندیشی اسلامی حق بزرگی دارد، ‌گفت: آیت‌الله هاشمی همواره از هر منصب و جایگاهی که در آن قرار گرفت برتر و بالاتر بود.

رئیس جمهور افزود: پیش از انقلاب و در روزهایی که هاشمی رفسنجانی طلبه‌ای جوان و پرشور در قم بود، تلاش داشت از قلم بزرگان حوزه استفاده کرده و مجله مکتب تشیع را منتشر کند. شاید امروز انتشار یک مجله در حوزه علمیه قم امری معمولی باشد، اما کافی است به دهه 30 شمسی برگردید تا ببینید که در آن ایام نوشتن مقاله و انتشار مجله برای کسی عزت و عظمت به حساب نمی‌آمد.

دکتر روحانی اظهارداشت: هاشمی رفسنجانی در جریان نهضت و حرکت اسلامی از همان آغاز از یاران نزدیک و شاگردان برجسته امام راحل بود و همواره فراتر از یکی از نخبگان حوزه علمیه تلاش می‌کرد. در محرم سال 42 در حالی که از چندی قبل او را به بهانه سربازی دستگیر کرده بودند با همان لباس سربازی به منزل امام آمد که این حرکت او نیز به نوعی سنت‌شکنی از سوی یک طلبه جوانِ فاضل بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول نهضت اسلامی هر کس می‌خواست کتاب یا مطلبی منتشر کند به موضوعات دینی، جهادی و اسلامی می‌پرداخت، اما هاشمی در آن دوره درباره سردار سازندگی دوران قاجار یعنی امیرکبیر کتاب نوشت و در روزگاری که کمتر کسی به خاورمیانه و فشارها بر ملت‌های منطقه توجه می‌کرد، او درباره فلسطین کتاب نوشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه هاشمی چنان شجاع و مقاوم بود که هیچ شلاق و شکنجه‌ای او را به زانو در نیاورد، تصریح کرد: نه تنها شکنجه و شلاق‌های ساواک و زندان‌های رژیم طاغوت هاشمی را به زانو در نیاورد، بلکه حتی شلاق‌هایی که به آبرو و روح هاشمی وارد آمد، نیز نتوانست او را به زانو در آورد.

ادامه در لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%

http://tadbirvaomid.ir/fa/news/246417/%D8%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۰
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی