تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در جلسه طلاب آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند تا ضمن اهتمام هرچه بیشتر به امر تبلیغ با تمام توان در این راستا قدم برداشته در راستای ارتقاء سطح بصیرت مردم نقش آفرینی نمایند. 

  Ø¬Ù„سه طلاب آشتیان و فراهان

وی تیزبینی و درک دقیق حقایق را از لوازم تبلیغ معارف بصیرت آفرین دانست و ضمن اشاره به فرازهایی از خطبه های نهج البلاغه یادآور شد: این دنیا اولش جز رنج  چیز دیگری نیست و وقتی انسان به سیر تحول زندگی توجه کند، می بیند که انسان در هیچ برهه ای از زندگی در رفاه نیست.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: برای کسانی که به دستاوردهایی در زندگی دست یافته است، هزاران انواع بلا، فتنه، آزمایش و مشکل پیش روی او قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی یادآور شد: کسانی که به دنیا بی اعتنایی می کنند، دنیا به طرف او سوق پیدا می کند، در حالی که دنیا از کسانی که شبانه روز به فکر آن هستند، گریزان است.

وی با تأکید بر این که اگر انسان به دید عبرت به دنیا نگاه کند، بینا خواهد شد، ابراز داشت: زمانی که انسان با بصیرت به دنیا نگاه کند، روز به روز بصیرتر خواهد شد؛ انسان نباید نگاه ابزارگونه به دنیا داشته باشد؛ چراکه این امر چشم و دل انسان را کور خواهد کرد.

این استاد حوزه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و اذعان داشت: انسان باید از عقلی که خداوند متعال به او عطا کرده، استفاده و بهره برده و از این موهبت الهی برای ارتقای بینش های درونی و توجه به معنویات و آخرت به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که انسان اگر از عقل خود بهره گیری نکند، از حیوان نیز پست تر خواهد بود، تصریح کرد: غفلت از نعمت های الهی و عدم استفاده از عمر، انسان را به سمت اضمحلال سوق خواهد داد.

وی افزود: کسی که با دقت از عمر خویش استفاده کند، در مناسب ترین زمان به درجات عالی علمی دست خواهد یافت؛ باید از وقت و زمان و فرصت ها و امکاناتی که خداوند متعال به آدمی اعطا نموده، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی بر توجه انسان به گذر عمر تأکید نمود و یادآور شد: باید نسبت به گذر عمر، به ویژه در عصری که با بمباران شبهات دینی مواجه هستیم، حساس باشیم و برنامه های منسجمی را ناظر به نیازهای مخاطبانی پیگیری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: طلاب و فضلا باید با کار و تلاش روز افزون، سربازی خود را به اثبات رسانده و در راستای یاری دین قدم های دقیقتر و مستحکم تری بردارند.


ادامه در لینک اصلی

http://hawzahnews.com/detail/News/474391

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی