تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مجمع جهانی اهل بیت

حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای علمی همایش بین‌المللی «حضرت ابوطالب(ره)، حامی پیامبر اعظم(ص)» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: اولین هدف این همایش جنبه ترویجی دارد به این صورت که نیاز است در راستای مظلومیت‌زدایی از ساحت ابوطالب(ع) به عنوان  پدر امیرالمؤمنین و عموی پیامبر اسلام(ص)، بار دیگر شخصیت ایشان به جامعه نخبگانی و عموم مردم شناسانده شود. این درحالی است که حضرت ابوطالب(ع) از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام شمرده می‌شود که نقش بسزایی در حمایت از رسول اکرم(ص) در جهت تبلیغ آموزه‌های اسلام داشتند. در این راستا یکی از برنامه‌های ما معرفی کتب و آثاری است که درباره این بزرگوار نگاشته شده است. 

وی افزود: دومین هدفمان تطهیر شخصیت ابوطالب(ع) از تیر شبهات مخالفان است. زیرا در برخی مجامع اهل سنت شبهات و ابهاماتی را درباره این شخصیت بزرگوار عنوان می‌کنند. از جمله اینکه معتقدند ایشان کافر یا مشرک از دنیا رفت. البته آثاری در پاسخ به این شبهات از سوی علمای اهل سنت و شیعه نگاشته شده است که باید این آثار را مجدد در اختیار مجامع بین‌المللی قرار دهیم.

جعفری فراهانی افزود: از پاسخ‌هایی که می‌توان به این شبهه داد این است که چطور ممکن است کسی به پیامبر اکرم(ص) ایمان نیاورد، اما او را حمایت کند. حمایت‌های جانی و مالی ایشان نسبت به پیامبر(ص) در شعب ابی‌طالب و دفن ایشان توسط رسول اکرم(ص) نمونه‌ای از ایمان بالای این شخصیت برجسته جهان اسلام است.  

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه در این همایش کشورهای متعددی مشارکت دارند، افزود: تاکنون 15 مقاله از کشورهای مصر، سوریه، عراق و پاکستان به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. در اختتامیه این همایش بنا داریم از بین 25 جلد کتابی که در دسترس بررسی داریم، تعدادی حدود 10 جلد آن چاپ و در اختیار حضار قرار گیرد.

برای آگاهی بیشتر از جزئیات همایش به اینجا مراجعه کنید. 

لینک اصلی

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397

https://zaerapp.ir/news/mohadeseh/%D8%B1

سایت همایش

http://www.ahl-ul-bayt.org/fa/abutalib

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی