تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) که در مسجد آن امام  همام و با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: این مسجد از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و به دستور امام  یازدهم(ع) بنا شده است.

وی تاکید کرد: در دوران بنی امیه مشقت‌های بیشتری نسبت به دوران بنی عباس بر اهل بیت(ع) تحمیل شد، اما دوران بنی عباس سختی‌های خاص خود را داشت که همین سختی ها اهل بیت را در تشکیل پایگاه محکم تشیع و ایجاد شبکه وکالت مصمم کرد که این حرکت از زمان امام صادق(ع) تا دوران امام حسن عسکری(ع) بیشتر به چشم می‌خورد.

جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) با حضور مراجع عظام تقلید - ۲

ایشان اظهار داشت: گسترش تشیع، سرکوب ظلم بنی عباس، ایجاد زمینه لازم برای ارتباط مردم با علما در عصر غیبت و جلوگیری از انحراف مردم به سمت فرقه های فاسد از اهداف اصلی تشکیل جریان وکالت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد: طبق آیات قرآن، کسانی که هدف قرآنی و ولایت را رد می‌کنند ظالم، کسانی که بر ولایت پایبند هستند میانه رو و صاحبان ولایت یعنی همان اهلبیت(ع) سبقت گیرندگان در امور خیر هستند.

وی با تاکید بر نقش اساسی فقهای دین در هدایت مردم به سمت مسیر درست، خاطرنشان کرد: مرجعیت شیعه امروز در سمت وکالت اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) نقش مهم جلوگیری از انحراف مردم به سمت فرقه های باطل و فاسد را ایفا می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی