تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

اعضای شورای علمی "همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) ؛ حامی پیامبر اعظم(ص)" با آیت الله العظمی «حسین نوری همدانی» از مراجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کردند. 

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار که صبح روز ـ پنجشنبه 22 آذر 1397 ـ برگزار شد، با تشکر از مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نهادهای همکار برای برگزاری این همایش فرمودند: باید با سنجیدن همه جوانب شخصیت عالی حضرت ابوطالب و حقانیت اهل بیت(ع) برای همگان تبیین شود.

ایشان نسبت به برخی فعالیت های تبلیغی و به ظاهر دینی علیه اعتقادات شیعی هشدار داد و گفت: گاهی کسانی در قالب جزواتی، اعتقادات شیعه و اصول امامیه را منکر می شوند و علیه آن تبلیغ می کنند؛ که باید در برابر این اقدامات هوشیار بود.

ایشان افزودند: امروز بدخواهان و وهابیت به میدان آمده اند و شیعه را می کوبند که باید از حقانیت اهل بیت(ع) دفاع شود؛ اما با وضعی که امروز عربستان سعودی و دشمنان علیه مسلمین به وجود آورده باید مراقب توطئه های دشمن علیه شیعه و مسلمانان هم بود؛ بنابراین باید مراقبت شود که کاری خلاف وحدت صورت نگیرد.

معظم له با تأکید بر این که شخصیت حضرت ابوطالب(ع) باید بدرستی برای جامعه تبیین شود، اظهار داشتند: متأسفانه برخی افراد متصلب و متعصب، نه تنها حضرت ابوطالب(ع) بلکه والدین پیامبر اکرم(ص) را نیز به مرگ در حالت کفر متهم کردند! که علامه «امینی» در جلد هشتم کتاب الغدیر، بیش از 100 صفحه را به پاسخ همین تهمت ها اختصاص داده شده است.

این استاد عالی حوزه های علمیه با ذکر اینکه "باید تبیین شود که حضرت ابوطالب(ع) جایگاهی ویژه و با عظمتی داشتند" ادامه دادند: آن حضرت در مسیر حمایت از اسلام و پیامبر اکرم(ص) بسیار تأثیرگذار بود. ایمان و معنویت و فرهنگ محوری ایشان نیز در مرتبه ای بسیار عالی بود؛ اما متأسفانه عده ای به نادرستی شخصیت دیگری از حضرت ابوطالب معرفی می کنند.

ادامه در لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%

http://www.ahl-ul-bayt.org/fa/%D8%A7%D8%AE

http://www.noorihamedani.com/en/news/view/2357/567

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی