تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

آیت الله محسن اراکی(دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی) پنجشنبه شب(8 آذر 1397) در مراسم شب شعر «رسول مهربانی» که در تالار همایش شهید سید مرتضی آوینی قم برگزار شد گفت: عشق و ارادت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) از بزرگ ترین و بی نظیرترین پدیده های جهان آفرینش است.

وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حوزه های گوناگون جلوه گری کرده و باعث رشد و شکوفایی انسان می شود، خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین از جمله پدیده های بی نظیری است که بر اساس این عشق الهی شکل گرفته و مورد حیرت جهانیان است.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه چرا مدعیان جامعه شناسی پدیده شگفت انگیز عشق به اهل بیت(ع) را، که از پدیده های سازنده و برتر اجتماعی است بررسی نمی کنند، گفت: این مسأله از جمله دلایلی است که نشان می دهد علوم انسانی غربی جهت دار است، وگرنه جا دارد که اهل فکر و نظر و اندیشه این پدیده شگرف را منصفانه مورد بررسی قرار دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را موجب شکوفایی و بالندگی شعر و ادبیات در ایران و شعر عرب در عراق دانست و گفت: انرژی بی پایانی که در این عشق و محبت نهفته است، موجب تطهیر جامعه انسانی و به کمال رسیدن بشریت است.

ادامه در لینک خبر و تصاویر

https://qom.farhang.gov.ir/fa/news/379834/%D8

https://qom.farhang.gov.ir/fa/home

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۰
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی