تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار ایکنا، در ادوار مختلف چند فیلم در سینمای جهان درباره زندگی پیامبر اکرم(ص) ساخته شده و مجید مجیدی نیز به عنوان یک فیلمساز ایرانی در این زمینه اثری تولید کرده است. برای آشنایی بیشتر با این آثار با ما همراه شوید.

الرسالة (۱۹۷۷ میلادی)
این فیلم اثر مصطفی العقاد، کارگردان سوری‌الاصل مقیم آمریکا است که در آن به داستان رسالت پیامبر(ص) برای معرفی دین اسلام پرداخته بود. در نسخه عربی این فیلم، عبدالله غیث در نقش «حمزه بن عبدالمطلب» قرار دارد، آنتونی کوئین، بازیگر مشهور هالیوود این نقش را در نسخه انگلیسی فیلم ایفا می‌کند.نگاهی به فیلم‌هایی که در دنیا با موضوع پیامبر مهربانی ساخته شده است
فیلم الرسالة بعدها به ۱۲ زبان زنده دنیا ترجمه و پخش شد. برخی گزارش‌ها حاکی از گرایش بسیاری از بینندگان غیرمسلمان این فیلم به دین اسلام بود. التحریر فیلم «الرسالة» را بهترین فیلم تاریخ جهان از نظر تعداد بیننده معرفی کرده است.
«محمد خاتم الأنبیاء(ص)» (۲۰۰۲ میلادی)
این فیلم یک انیمیشن بود که توسط شرکت جهانی «بدر» تولید شد. کارگردان آن نیز ریچارد ریچ آمریکایی بوده است، این فیلم در معدود سینماهای آمریکا و انگلیس به نمایش گذاشته شد. فیلم محمد خاتم الأنبیاء(ص) روزهای نخست صدر اسلام و بعثت پیامبر(ص) را به نمایش گذاشته است.
«محمد رسول‌الله(ص)» (۲۰۱۵ میلادی)
فیلم محمد رسو‌ل‌الله(ص) ساخته مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی در سال جاری است. این فیلم به زندگی پیامبر اسلام(ص) از زمان تولد و مهم‌ترین حوادث دوران کودکی ایشان مانند وفات آمنه، مادر آن حضرت، دوران کودکی و سرانجام سفر ایشان به شام می‌پردازد. این فیلم در مراکش، آفریقای جنوبی و شهر قم تصویربرداری شده و تولید آن از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی طول کشید. فیلم محمد رسول الله‌(ص) به دلیل برخی اظهارنظرها در کشورهای عربی مبنی بر مجسم‌کردن شخصیت پیامبر(ص) در آن( که صحت نداشته و مجیدی نیز آن را تکذیب کرد)، با انتقادات زیادی مواجه شد. به دلیل این اتهامات بی‌اساس مرکز اسلامی الازهر در مصر و مفتی اعظم عربستان با نمایش آن مخالفت کردند. این فیلم سینمایی بالغ بر ۴۰ میلیون دلار هزینه داشته است و اکنون در بیش از ۱۴۳ سینما در سراسر ایران به نمایش گذاشته شده است.

ادامه در لینک اصلی

http://www.iqna.ir/fa/news/3765677/%D9

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی